اهمیت دستیابی به خودکفایی در تامین تجهیزات ایمنی ساختمان‌ها

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حوزه تجهیزات ایمنی ساختمان‌ها بیش از ۹۰ درصد به خودکفایی رسیدیم و با همکاری صنعت و دانشگاه خودکفایی در این راستا کامل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هدی بابایی امروز _پنجشنبه بیست‌وسوم تیرماه_ در جمع خبرنگاران در خصوص اختتامیه پنجمین همایش بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی، اظهار کرد: در دهه‌های گذشته شاهد توسعه و پیشرفت شهرنشینی در سراسر جهان به ویژه کشور خود بودیم، در حالی که در کشور شهرنشینی با سرعت توسعه یافته، اما پیوست‌های ایمنی با همان سرعت، توسعه نیافته است.

وی با اشاره به آمار حوادث و حریق در کشور، ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که در ١٠ سال گذشته حدود ۳.۵ درصد حریق در تهران افزایش یافته که بخش عمده آن برای حوادث بیرون از ساختمان بوده، اما حدود ۲۵ درصد آمار نیز مربوط به ساختمان‌ها است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: سیاست شورای اسلامی شهر این است که هر چه بیشتر در حوزه پیشگیری ورود کنیم، توجه به این موضوع در سازمان آتش‌نشانی نیز چند سالی است که مد نظر قرار دارد و باید توجه بیشتری به آن شود. اولویت این است که در برنامه چهار ساله توجه ویژه‌ای به پیشگیری داشته باشیم و بر این اساس الزام آتش‌نشانی نیز به کاهش حوادث در سطح شهر تهران خواهد بود.

وی اضافه کرد: نیاز است تلاش شود به استانداردهای جهانی در حوزه عملیات نزدیک یا از آن نیز رد شویم، اما در حوزه پیشگیری می‌طلبد که پیگیری ویژه‌ای داشته باشیم و اقدامات پیشگیرانه را به حد مطلوب برسانیم.

بابایی گفت: مقایسه حجم نیروی حوزه عملیاتی با حجم نیرویی که در حوزه پیشگیری است، نشان می‌دهد که باید اولویت‌های خود را مقداری تغییر دهیم، به هر حال بیش از ۹۰ درصد سرمایه انسانی در سازمان آتش‌نشانی در حوزه عملیات است و کمتر از ۱۰ درصد در حوزه پیشگیری فعال هستند.

وی تصریح کرد: در حوزه تجهیزات ایمنی ساختمان‌ها بیش از ۹۰ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم. امیدواریم با ارتباط صنعت و دانشگاه این ١٠ درصد نیز رفع شود و به خودکفایی کامل برسیم. هزینه‌های تأمین و توسعه توسط شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ پرداخت می‌شود، بنابراین با توجه به اینکه ممکن است در این حوزه کمتر شرکت‌های بزرگ داشته باشیم پیشنهاد دادم تا دانشگاه تحقیقاتی را انجام دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس آمارهای موجود برای بیش از ۵٠ هزار نفر در حوزه صنعت ایمنی ساختمان اشتغال‌آفرینی شده است، اما نکته‌ای که باید به آن توجه ویژه شود، لوازم ایمنی مورد استفاده در حوزه عملیات است، لذا باید بدانیم سطح خودکفایی در این قسمت پایین است.

وی خاطرنشان کرد: به فعالان حوزه صنعت این نوید را می‌دهیم که در مدیریت شهری آماده هستیم که از محصولات ایرانی استفاده کنیم. بازار آتش‌نشانی تهران و کل کشور پیش روی فعالان این صنعت است تا بتوانیم در این حوزه نیز خودکفا شویم.

کد خبر 588117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.