آغاز عملیات شست‌وشوی درختان شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از آغاز عملیات شست‌وشوی درختان و درختچه‌های این کلان‌شهر با توجه به آلودگی هوا خبر داد.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از بندهای قرارداد حفظ و نگهداری فضای سبز با پیمانکاران عملیات مربوط به درخت‌شویی عرصه پیمان آنها است.

وی افزود: با توجه به اهمیت و تأثیر شست‌وشوی درختان و درختچه‌های سطح شهر در طراوت و شادابی آنها به لحاظ پاک شدن سطح برگ‌ها از گرد و غبار و آلاینده‌های محیطی، افزایش میزان فتوسنتز، صرفه‌جویی در میزان سم مصرفی و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی به واسطه کنترل نسبی برخی از آفات برگ‌ها، شست‌وشوی درختان و درختچه‌های شهر آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: تمام درختان واقع در معابر اصلی و فرعی سطح مناطق و سازمان‌های وابسته با استفاده از محلول آب و صابون مخصوص درخت‌شویی (صابون پتاسیم) یا ماده شوینده معمولی توصیه می‌شود.

وی تصریح کرد: این روش بدون ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی و تحمیل هزینه‌های سنگین سم‌پاشی، موجب خشک‌شدن جلد بدن آفات و از بین رفتن آنها می‌شود، در سال‌های گذشته عملیات شست‌وشوی درختان موجب کاهش حداقل یک نوبت سمپاشی عمومی درختان سطح شهر شده است.

کد خبر 588106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.