روند افزایش بیماری کرونا در کاشان/تزریق دز ۳ و ۴ واکسن در کاشان پایین است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه روند ابتلا در کاشان هم مانند دیگر مناطق کشور افزایشی است، گفت: در سویه جدید کرونا سرعت انتقال نسبت به سویه‌های قبلی بیشتر بوده و در کاشان دز اول و دوم واکسن کرونا ۸۰ درصد و دز سوم ۳۶ درصد تزریق شده است.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: براساس آمارهای روز گذشته روند ابتلاء در کاشان هم مانند دیگر مناطق کشور افزایشی است.

وی افزود: در روز گذشته ۲۸ نفر در بیمارستان‌های کاشان بستری شدند و موارد مثبت ابتلاء از هشت تا ۱۰ نفر در اوایل تیرماه به ۶۰ تا ۷۰ مورد جدید سرپایی رسیده و این روند در حال افزایش است.

تکمیل مراحل واکسیناسیون راهکار کاهش شیب صعودی بیماری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: در بیستم اردیبهشت‌ماه موارد بستری به صفر رسیده بود و از اوایل خرداد و تیرماه روند افزایشی کاملاً مشهود بود و درحال حاضر میانگین تقریباً روزانه بین ۶۰ تا ۷۰ مورد مثبت جدید سرپایی داریم و بستری‌های کرونایی هم بیش از ۳۰ نفر در بیمارستان‌های کاشان و آران وبیدگل است.

وی تصریح کرد: در سویه جدید کرونا سرعت انتقال نسبت به سویه‌های قبلی بیشتر است اما در مورد شدت و میزان درگیری و مرگ در آینده نمی‌توان قضاوت کرد و اگر مردم در مورد تزریق دز سوم واکسن کرونا همکاری‌های لازم را انجام دهند می‌توان تا حدی از این اتفاق جلوگیری کرد.

تزریق دز سوم در کاشان تنها ۳۶ درصد است

دلاوری با بیان اینکه هنوز درصد تزریق دز چهارم پایین است، اظهار کرد: تزریق دز چهارم کرونا در کاشان به تازگی آغاز شده و درصد تزریق هنوز ناچیز است و چیزی حدود هزار نفر تاکنون دز چهارم را در کاشان تزریق کردند و در سه روز گذشته میزان تزریق دز چهارم ۸۰۰ دوز بوده است.

وی افزود: در کاشان دز اول و دوم واکسن کرونا ۸۰ درصد و دز سوم ۳۶ درصد تزریق شده است و همکاران در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها در آمادگی کامل قرار دارند و به مردم توصیه می‌شود که پروتکل‌های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک را که در این روزها درصد رعایت آن کاهش یافته را افزایش دهند.

کد خبر 588096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.