شهر هوشمند با شعار محقق نمی‌شود

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهر هوشمند با شعار محقق نمی‌شود و نیازمند شهروند، مدیران و فرهنگ هوشمند است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین حسامی در مراسم رونمایی از گواهینامه مشهد نخستین شهر هوشمند کشور از اتحادیه بین‌المللی مخابرات و رونمایی از تفاهم‌نامه اجرای پروژه توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر فیبرنوری در مشهد، اظهار کرد: فلسفه شکل‌گیری مشهد وجود مقدس امام رضا (ع) است، سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد مشرف می‌شوند که ظرفیت خوبی است، باید تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌های شهری، استانی، ملی و بین‌المللی را برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر زائران و مجاوران فعال کنیم.

وی افزود: مشهدالرضا شهری مبتنی بر ارائه خدمات است و اطلاق نام جهان‌شهر به مشهد نیازمند زیرساخت‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات است، زمانی که از ارکان خدمت‌رسانی صحبت می‌کنیم، مهم‌ترین بخشی که مطرح می‌شود فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات بهتر است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به ارائه ۲۶۰ خدمت فاوا برای برای زائران و مجاوران، خاطرنشان کرد: یکی از تکالیف اصلی که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به آن اشاره کردند، راه‌حل‌های فناور برای رفع مشکلات جامعه است، لذا اقدامات انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات برای جهان‌شهر مشهد کافی نیست و باید حرکتی رو به جلو و مثبت در این حوزه داشته باشیم و به دستاوردهای کنونی اکتفا نکنیم.

وی اضافه کرد: در دهه گذشته به لطف امام رضا (ع) توفیق‌های زیادی داشتیم، تقویت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در حوزه مدیریت شهری و سازمان فاوا از جمله موضوعاتی است که باید به آن توجه شود، در بعضی از بخش‌ها زیرساخت‌های خوبی همچون فیبرهای نوری که توسط اپراتورها مورد استفاده قرار می‌گیرد، وجود دارد.

حسامی تاکید کرد: ساماندهی و هوشمندسازی سامانه‌ها و فرایندهای اداری موضوع دیگری است که باید به آن توجه شود و هوشمندسازی باید به‌گونه‌ای باشد که مردم آن را احساس کنند و ۳۲ فرایند خدمت شهروندی باید به صورت یکپارچه و به نفع مردم هوشمندسازی شود.

وی گفت: شهر هوشمند با شعار محقق نمی‌شود و نیازمند شهروند، مدیران و فرهنگ هوشمند است. موضوع بعدی جاری‌سازی زیرساخت‌ها است. ظرفیت خوبی همچون روش تأمین مالی نوین وجود دارد که باید اجرایی شود.

کد خبر 588080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.