جرائم خشن و مسلحانه در تهران کاهش یافته است

آمارهای پلیس نشان می‌دهد که جرائم خشن و مسلحانه در تهران کاهش داشته است.

به گزارش ایمنا، روز دوشنبه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه علی صفایی، مشاور «علیرضا دبیر» و مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان، هدف سرقت مسلحانه در اتوبان امام علی (ع) تهران قرار گرفت و چهار سارق مسلح علاوه بر اینکه خودروی تویوتا لندکروز او را به سرقت بردند، به پای چپ او نیز دو مرتبه شلیک کرده‌اند.

درپی انتشار خبر این حادثه، سرهنگ علی ولیپورگودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از پیگیری این موضوع از سوی مأموران این پلیس خبر داد و گفت: موضوعی که رخ داده بحث سرقت بوده که همکاران من از همان لحظه اولی که وقوع حادثه به پلیس اطلاع داده شدند در صحنه حاضر شده و موضوع را پیگیری کردند. البته این رویه‌ای است که درمورد تمام جرایم و سرقت‌ها وجود دارد و درحال‌حاضر نیز پیگیری‌ها و تحقیقات درباره این پرونده از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی در حال انجام است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جرایم خشن و مسلحانه در پایتخت افزایش داشته یا خیر گفت: گاهی اخبار بد در فضای مجازی منعکس و این طور تصور می‌شود که آمار جرمی افزایش داشته است، از نظر ما به عنوان پلیس حتی وقوع یک جرم نیز زیاد است و نباید رخ دهد، اما اگر جرمی هم رخ دهد قطعاً به فوریت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: در این راستا باید بگویم که انتشار گسترده یک خبر از یک اقدام مجرمانه به معنای افزایش آمار آن جرم نیست. آمارهای ما نشان می‌دهد که جرایم خشن و مسلحانه در تهران کاهش داشته و علاوه بر آن قدرت کشف پلیس نیز در این جرایم افزایش یافته و هم فاصله وقوع تا کشف کمتر شده و هم تعداد مواردی که کشف شده بیشتر شده است.

منبع: ایسنا
کد خبر 588070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.