افرادی که واکسن کرونا دریافت نکردند شناسایی شوند

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: واکسن مطمئن‌ترین مسیر برای پیشگیری است از این‌رو افرادی که هنوز واکسن نزدند باید شناسایی و توجیه شوند که واکسیناسیون نه تنها برای خودشان موثر است بلکه می‌تواند از انتشار بیماری به دیگران جلوگیری کند.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص موج هفتم کرونا در کشور اظهار کرد: با توجه به برداشته شدن فاصله‌های اجتماعی در سطح جامعه و استفاده نکردن مردم از ماسک؛ موج هفتم کرونا شیوع پیدا کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد در اماکن سرپوشیده از ماسک استفاده نکردند و بسیاری هم به صورت کامل واکسینه نشدند، از این‌رو باید دولت اقداماتی در راستای تزریق سه دوز واکسن کرونا به همه مردم انجام دهد. همچنین افرادی که سه دوز کامل واکسن را دریافت کردند و شش ماه از آخرین دوز آن‌های می‌گذرد برای تزریق دوز چهارم اقدام کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تنها راهی که اکنون برای کنترل موج هفتم کرونا وجود دارد واکسیناسیون و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است؛ که واکسیناسیون امری ضروری است که باید نسبت به آن برنامه‌ریزی لازم انجام شود و مردم تزریق واکسن را لازم و ضروری بدانند.

وی با بیان اینکه با تزریق دوز چهارم واکسن شاهد ابتلای کمتر افراد به سویه جدید کرونا خواهیم بود، خاطرنشان کرد: از زمانی که واکسیناسیون انجام شد موارد جدید ابتلا به کرونا کاهش پیدا کرد. اکنون هم اگر مواردی از کرونا مشاهده می‌شود به این دلیل است که برخی سه دوز کامل واکسن را دریافت نکردند.

سلیمی افزود: در حال حاضر با وجود گرما و شرایط موجود اگر به مردم گفته شود از ماسک استفاده کنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند شاید نپذیرند اما رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و تزریق واکسن در پیشگیری و تبعات بیماری مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه بخش اندکی از جامعه هنوز هیچ دوزی از واکسن را دریافت نکردند، یادآور شد: واکسن مطمئن‌ترین مسیر برای پیشگیری است. از این‌رو افرادی که هنوز واکسن نزدند باید شناسایی و توجیه شوند که واکسیناسیون نه تنها برای خودشان مؤثر است بلکه می‌تواند از انتشار بیماری به دیگران جلوگیری کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر افراد واکسن نزده باشند برای خانواده خود و افراد دیگر جامعه مشکلاتی را به وجود می‌آورند؛ سیستم بهداشت و درمان باید این افراد را نسبت به تزریق واکسن توجیه کند.

کد خبر 588047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.