ناسا چگونه محل فرود در مریخ را انتخاب می‌کند؟

ناسا برای جمع‌آوری نمونه‌های مریخ نیاز به فضاپیماهای دیگری دارد، در این مطلب به نحوه انتخاب مکان فرود برای انجام این عملیات اشاره می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، ناسا در حال حاضر در حال کاوش مریخ با دو مریخ‌نورد، یک فرودگر که به پایان عمرش می‌رسد و طیف وسیعی از فضاپیماهای مداری است اما برنامه‌های بلندمدت آژانس فضایی ناسا برای مریخ فقط شامل ارسال کاوشگران روباتیک برای تماشای سیاره سرخ نیست، بلکه شامل بازگرداندن نمونه‌ها به زمین نیز می‌شود.

به گزارش slashgear، اولین مأموریت بازگشت نمونه از مریخ با مریخ‌نورد استقامت آغاز شد که در این مأموریت نمونه‌هایی از سنگ و خاک مریخ (به نام regolith) جمع آوری شد. این فرآیند جمع آوری پیچیده به مجموعه‌ای متنوع از ربات‌ها و فضاپیماها نیاز دارد و یک مأموریت مشترک بین ناسا و آژانس فضایی اروپا بود. گام بعدی برای این مأموریت، انتخاب یک نقطه فرود است که در آن یک فضاپیما بتواند نمونه‌ها را منتقل کند. خوشبختانه، مریخ‌نورد استقامت برای کمک به شناسایی مکان‌های فرود احتمالی در دهانه Jezero مریخ در دسترس است.

پیدا کردن یک محل فرود در مریخ

نقطه فرود ایده آل در مریخ شعاع ۲۰۰ فوتی خواهد داشت و منطقه باید کاملاً مسطح باشد همچنین این مکان باید به اندازه کافی به جایی که مریخ‌نورد استقامت در حال کاوش است نزدیک باشد تا بتواند نمونه‌هایی را که مریخ‌نورد جمع کرده است را منتقل کند. این منطقه علاوه بر اینکه باید کاملاً مسطح باشد باید از تخته‌سنگ‌های بزرگ یا تپه‌های ماسه‌ای نیز خالی باشد. تیم ناسا می‌تواند با نگاه کردن به داده‌های گرفته شده توسط مدارگردهای مریخ، ایده‌ای از مکان‌های بالقوه به دست بیاورد، اما برای اینکه بتوانید واقعاً سطح مریخ را از جزئیات ببینند، نیاز به دید نزدیک تری دارد. با این حال مریخ‌نورد استقامت مناطقی را که تیم ناسا، آن‌ها را به عنوان مکان‌های فرود بالقوه نشانه گذاری کرده بود "نوارهای فرود" نامید.

منبع: ایسنا

کد خبر 588041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.