تالاب‌های قم نیازمند طرح‌های ویژه حفاظتی است

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور، گفت: تالاب‌های قم با توجه به موقعیت و ظرفیت‌های اکولوژیک و میکروارگانیسم‌های بسیار ارزشمند، نیازمند طرح‌های ویژه حفاظتی هستند.

به گزارش ایمنا، مجتبی ذوالجودی در بازدید از تالاب شکار ممنوع حوض سلطان قم، اظهار کرد: تالاب‌های قم با توجه به موقعیت و ظرفیت‌های اکولوژیک و میکروارگانیسم های بسیار ارزشمند، نیازمند طرح‌های ویژه حفاظتی هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از وسعت جغرافیایی استان قم از زیستگاه‌های تالابی تشکیل شده است، افزود: تالاب‌های استان می‌توانند در برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب‌های کشور مورد توجه قرار گرفته و اعتبارات سنواتی لازم را دریافت کنند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست مسئله حقابه‌های زیست‌محیطی تالاب‌های استان قم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: مطالعات حقابه تالاب‌ها در استان‌های بالادستی انجام گرفته است و در قم نیز به عنوان انتهای حوضه آبریز، باید مطالعات لازم به ویژه برای دریاچه نمک انجام شود.

ذوالجودی با بیان اینکه انجام طرح مطالعاتی دریاچه حوض سلطان در سازمان حفاظت محیط زیست انجام خواهد شد، تصریح کرد: امیدوار هستیم با بهبود شرایط خشکسالی و تأمین حقابه‌های زیست‌محیطی، تالاب‌های استان قم به شرایط مطلوب خود در سال‌های گذشته بازگردد.

منبع: ایسنا

کد خبر 588037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.