صدور مجوز غیرحضوری تا پایان سال اجرایی خواهد شد

دبیرکل اتاق بین‌الملل جوانان ایران گفت: دولت تا پایان سال جاری، کلیه مراحل صدور مجوز را به صورت غیرحضوری و در کمتر از سه روز امکان‌پذیر می‌کند.

نوید ادریس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درحال‌حاضر بیشتر از ۳۰ دستگاه دولتی ازجمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره ارشاد و شهرداری در حوزه‌های اقتصادی اقدام به صدور مجوز می‌کنند؛ درصورتی‌که کشورهایی مثل سنگاپور مستقیماً از دولت مجوز دریافت می‌کنند.

وی افزود: صدور مجوز در کشور، بیشتر به صورت حضوری و راستی‌آزمایی‌هایی است که پیش از صدور مجوز اتفاق می‌افتد؛ درواقع افراد با ارائه عدم سوءپیشینه، ایده‌نامه و شرایطی که می‌تواند محقق شود، مجوز دریافت می‌کنند و پس از آن دیگر نظارتی انجام نمی‌شود.

دبیرکل اتاق بین‌الملل جوانان ایران با بیان اینکه در کشورهای توسعه‌یافته، کمتر از ۲۴ ساعت مجوز دریافت می‌کنند، گفت: در این کشورها از طریق ایمیل یا سامانه‌های ۲۴ ساعته، می‌توان درخواست مجوز را ثبت کرد و برخلاف کشور ما نظارت‌ها پس از صدور مجوز انجام می‌شود؛ درواقع صدور مجوز شروعی برای نظارت بر آن واحد صنفی است.

ادریس ادامه داد: در بیشتر کشورها شرایط انعطاف‌پذیری برای دور زدن قوانین موجود به شرط اینکه واحد اقتصادی بتواند به تعهداتش در حوزه کسب‌وکار عمل کند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه درگاه ملی مجوزها هنوز به صورت کامل مجازی نشده است گفت: درحال‌حاضر رتبه ایران از نظر صدور مجوز در دنیا بالای ۱۰۰ است که با کشورهایی آفریقای‌جنوبی برابری می‌کند.

دبیرکل اتاق بین‌الملل جوانان ایران ادامه داد: دولت تا پایان سال جاری کلیه مراحل صدور مجوز را به صورت غیرحضوری و در کمتر از سه روز امکان‌پذیر می‌کند.

ادریس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات مثبت در درگاه مجوزها این است که مشاغل غیرقانونی و به اصطلاح زیرزمینی به واسطه آنلاین شدن امضاهای طلایی نداشته باشیم.

دبیرکل اتاق بین‌الملل جوانان ایران با بیان اینکه بیش از ۱۶۰۰ نوع مجوز در کشور داریم گفت: تا آخر سال جاری درگاه ملی مجوزهای کشور فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز می‌کند، با این اقدام دریافت کلیه مجوزها به صورت مجازی امکان‌پذیر می‌شود.

کد خبر 588034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.