نام‌گذاری پلی در اصفهان به نام یکی از شهدای سقوط هواپیمای اوکراینی

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از رونمایی از پل شهید دکتر منصور اثنی عشر از شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی هم‌زمان با سالروز تولد این شهید در اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی صالحی با اشاره به دیدار با خانواده شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در گلستان شهدای اصفهان هم‌زمان با دومین سالگرد این حادثه تلخ، اظهار کرد: با توجه به اینکه هم‌وطنانمان در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی جزو شهدا قلمداد شده و تفاوتی با سایر شهدا ندارند، یکی از مهم‌ترین مطالبات مطرح شده از سوی خانواده‌هایشان توجه تام به این شهدا بود و انتظار داشتند این توجه به‌صورت عملی به‌ویژه در حوزه مدیریت شهری نشان داده شود.

وی با اشاره به پیگیری مطالبه خانواده شهدا در شورای نام‌گذاری، افزود: خانواده شهید منصور اثنی عشر درخواست خود را برای نام‌گذاری یادبودی به نام این شهید به ما اعلام کردند. به سایر خانواده‌های شهدای اصفهانی این حادثه نیز اطلاع دادیم که در صورت تمایل، آمادگی برای نام‌گذاری یادبودی به نام شهدا در شهر اصفهان وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان به مشارکت شهید اثنی عشر در بخشی از طراحی‌های سازه مجموعه سالن همایش‌های بین‌المللی اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: پیشنهاد داده شد که پل خروجی این مجموعه در ادامه خیابان آبشار به نام این شهید به‌عنوان یکی از چهره‌های علمی اصفهان نام‌گذاری شود. امروز پل شهید دکتر منصور اثنی عشر هم‌زمان با تولد این شهید با حضور خانواده‌اش رونمایی می‌شود.

صالحی تأکید کرد: اولویت شورای نام‌گذاری معابر شورای شهر اصفهان به جهت ادای احترام به همه خانواده شهدا، نام‌گذاری معابر، خیابان‌ها و فضاهای شهری به نام شهدای گران‌قدر است. بر این اساس این آمادگی را داریم که در صورت درخواست خانواده شهدای این حادثه در اصفهان و سایر شهدا ازجمله شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع سلامت، فضاهای شهر اصفهان مزین به نام این شهدا شود.

وی با بیان اینکه جانمایی یادبودهای شهدا باید سنخیتی با شهید داشته باشد، تصریح کرد: اولویت با محله شهید است و یا فضاهای متناسب با شخصیت شهید، به‌عنوان مثال اگر شهید ورزشکار بوده، فضای ورزشی برای یادبود در نظر گرفته شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه با توجه به تعداد بالای شهدا در عرصه‌های مختلف در اصفهان حتماً اولویت نام‌گذاری‌ها با شهدای گران‌قدرمان در همه عرصه‌ها است، تصریح کرد: در کنار آن هویت غنی اصفهان، چهره‌های ماندگار، بزرگان، علما و افراد تأثیرگذار در اصفهان و اسامی که با فرهنگ و تمدن اصفهان گره می‌خورد نیز در اولویت نام‌گذاری است.

عضو شورای نام‌گذاری معابر شورای شهر اصفهان اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با نگاه جامع اجتماعی و رعایت مصالح و هویت شهر، اسامی که مورد توجه و اقبال مردم است و چهره‌های خدمت گذار به مردم شهر و تأثیرگذار در شکل‌گیری اصفهان را در اولویت نام‌گذاری فضاهای شهری قرار دهیم.

وی گفت: در فضاهایی که مردم با آن‌ها خو گرفته‌اند و اسامی با مسمایی دارد، و یا مراحل قانونی و مراحل اداری نام‌گذاری طی شده باشد، تغییر نام نخواهیم داشت، مگر اینکه بر اساس درخواست مردم اسامی فعلی اشکالی داشته باشد، تکراری باشد، سنخیتی با فضا نداشته باشد، هویت اجتماعی ایجاد نکرده باشد، مردم با آن ارتباط برقرار نکرده باشند و یا اینکه تعهدات و گفت‌وگو و توافقی قبلاً انجام شده، اما مصوبه‌ای برخلاف آن اتفاق افتاده باشد، در این صورت حتماً بازنگری می‌کنیم، منتها اولویت معابر، مکان‌ها و مجموعه‌هایی است که قبلاً نام‌گذاری نشده است.

کد خبر 588028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.