۳۸ هزار روستای کشور دارای دهیاری است

معاون امور دهیاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ۳۸ هزار روستای کشور دارای دهیاری است و ۱۶۰ هزار نفر شورا و دهیار در این دهیاری‌ها فعالیت می کنند.

به گزارش ایمنا، علی قربانی روز در حاشیه همایش دهیاری‌های خراسان شمالی در تالار داریوش بجنورد اظهار کرد: ۹۰ درصد از عرصه طبیعی کشور و ۸۵ درصد از عرصه‌های سطح زیر کشت کشور در روستاها واقع است و ۲۶ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور حاصل این مناطق است در حالی که تورم در روستاها بالا و درآمد سرانه در این مناطق نصف مناطق شهری است.

وی افزود: توجه به توسعه روستاها ضرورتی است که باید انجام شود تا رونق در این مناطق سرعت گیرد و اگر فقر و بیکاری در روستاها برطرف شود در نهایت مشکلات در شهرها هم مرتفع می‌شود.

معاون امور دهیاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هم به نوعی کارکرد روستایی دارند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا ماندگاری جمعیت در مناطق روستایی را با رونق اقتصادی بیشتر کنیم، بنابراین باید توجه بیشتری به توسعه روستاها شود.

قربانی با اشاره به نقش تأثیرگذار دهیاران در رونق روستاها، تصریح کرد: شوراها و دهیاری‌ها از گسترده‌ترین نهادهای مدنی کشور هستند و ۱۶۰ هزار نفر شورا و دهیار در این نهاد برای توسعه روستاها فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در طی ۱۰ سال گذشته اقدامات خوبی توسط دهیاری‌ها در روستاها انجام شده و در این مدت ۱۴۰ هزار پروژه بزرگ و کوچک در روستاها به سرانجام رسید.

معاون امور دهیاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه بهار امسال حدود پنج هزار میلیارد تومان اعتبار از منابع مالیات بر ارزش افزوده به حساب سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شد، گفت: ۲۵ درصد سهم دهیاری‌ها و ۷۵ درصد شهرداری‌ها است.

منبع: ایرنا

کد خبر 588008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.