انهدام بزرگ‌ترین باند سرقت خودرو در کشور

فرمانده انتظامی استان البرز از شناسایی و دستگیری یک باند بزرگ سرقت خودرو در کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، سردار عباسعلی محمدیان اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های سریالی خودروهای زانتیا و پژو پارس با شیوه‌ای مشترک در سطح شهرستان‌های کرج و فردیس، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه از مناطق وقوع سرقت حاکی از این بود که سارقان در گروه‌های سه و چهار نفره با استفاده از یک دستگاه خودروی مزدا ۳ خودروهای پارک شده در مناطق خلوت را شناسایی می‌کردند و در کمتر از چند ثانیه آن‌ها را به سرقت می‌بردند.

فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی هویت یکی از سارقان حاضر در سرقت‌ها شدند و با تحت نظر قرار دادن تحرکات او فصل جدیدی از اطلاعات برای پلیس مشخص شد. این سارقان در قالب یک باند کشوری اقدام به سرقت خودروهای زانتیا و پژو پارس می‌کردند و با فروش آن‌ها به مالخرها حرفه‌ای در سراسر کشور در زمینه سند نمره و استوک فروشی قطعات آن در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از چندین ماه تلاش بی‌وقفه و به‌کارگیری اقدامات گسترده اطلاعاتی از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی البرز، اعضای باند ۱۵ نفره سرقت خودرو در چندین استان کشور شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات هماهنگ در سراسر کشور دستگیر شدند.

سردار محمدیان با اشاره سوابق متعدد متهمان دستگیر شده در زمینه سرقت، خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان بیش از یک هزار قطعه خودروهای سرقتی و ۱۰ خودروی سرقتی کشف شد. متهمان پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند و تلاش پلیس و دستگاه قضائی برای شناسایی مالباختگان این پرونده همچنان ادامه دارد. استفاده از تجهیزات بازدارنده می‌تواند تا حد زیادی از وقوع سرقت خودروها پیشگیری کند.

منبع: رکنا

کد خبر 587927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.