افزایش یک درصدی سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش‌افزوده

یک کارشناس اقتصادی گفت: سهم شهرداری‌ها از دریافت مالیات، مرتبط با مالیات برارزش افزوده است که تا پیش از تاریخ سیزدهم دی‌ماه ۱۴۰۰، از نرخ ۹ درصد قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، فقط ۳درصد به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شد و اکنون این سهم به ۴درصد رسیده است.

محمدرضا شهنام‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه عوارض و مالیات بر ارزش افزوده یکی از منابع مهم درآمدی شهرداری‌ها است، اظهار کرد: از دی‌ماه سال گذشته سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافته و به چهار درصد رسیده است.

به گفته وی مالیات بر ارزش‌افزوده نوعی مالیات است که عرضه‌کنندگان کالاها و خدمات، به جز دریافت بهای کالا یا خدمت عرضه شده، در زمان فروش، درصدی نیز در قالب این مالیات، از خریداران اخذ کرده و به سازمان امور مالیاتی کشور واریز می‌کنند.

این کارشناس تصریح کرد: سهمی از مالیات برارزش افزوده نیز به تأمین هزینه‌های شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد. واضح است به هر میزان پرداختی بیشتری انجام گرفته باشد سهم آن شهرداری نیز بیشتر خواهد بود.

شهنام‌پور گفت: سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده تا پیش از تاریخ ۱۳/‏۱۰/‏۱۴۰۰‬ فقط سه درصد بود اما پس از آن این سهم به چهار درصد رسید.

کد خبر 587905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.