۹۸۴ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان اصفهان مسدود شد

مدیر منابع آب شهرستان اصفهان با اشاره به توقیف ۱۳۷۹ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز طی ۶ سال گذشته گفت: ۹۸۴ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان پُر و مسلوب‌المنفعه شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان، خلیل دادخواه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۷۷ حلقه چاه غیرمجاز پر شده است، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۴۶ دستگاه کنتور هوشمند حجمی روی چاه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات دولتی نصب شده است.

وی افزود: در سال گذشته ۲۷۷ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز توقیف شده است.

مدیر منابع آب شهرستان اصفهان گفت با اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ و اصلاح و تعدیل پروانه بهره‌برداری ۴,۱۹۳ حلقه چاه کشاورزی شاهد صرفه‌جویی حدود ۲۶ میلیون مترمکعب در سال در منابع آب زیرزمینی بودیم.

دادخواه به اقدامات انجام شده مدیریت منابع آب در شهرستان اصفهان از سال ۹۵ تا سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: از سال ۱۳۹۵ تا پارسال، ۹۸۴ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب‌المنفعه شد. همچنین ۶۴۳ دستگاه کنتور هوشمند حجمی بر روی چاه‌های شهرستان اصفهان نصب شد.

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی ۱,۳۷۹ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز توقیف شده و ۴,۱۹۳ پروانه بهره برداری چاه اصلاح و تعدیل شده است.

مدیر منابع آب شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: برگزاری ۱۱ جلسه کار گروه سیل، آزادسازی حدود یک کیلومتر بستر رودخانه و ساحل سازی حدود یک کیلومتر از رودخانه‌های سطح شهرستان از اهم فعالیت‌های بخش مهندسی رودخانه بوده که با حمایت و مدیریت دفتر مهندسی رودخانه شرکت در شهرستان‌های اصفهان، کوهپایه، هرند، جرقویه و ورزنه صورت گرفته است.

کد خبر 587873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.