صدور برچسب مراقبتی پوشاک برای نخستین‌بار در اصفهان

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت: امروزه پوشاک‌ مختلف، نشان‌هایی دارد که نحوه شست‌وشو، خشک کردن، خشک‌شویی حرفه‌ای و مراقبت‌های پس از شست‌وشو را مشخص کرده است. در همین راستا ابزار و امکانات صدور برچسب‌های مراقبتی  پوشاک در اصفهان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدآرش امامی امروز _ چهارشنبه بیست‌ودوم تیرماه ۱۴۰۱_ در نشست هم‌اندیشی با حضور فعالان صنعت مد و پوشاک، اظهار کرد: حجم بازار نساجی ایران بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار بوده و حدود یک سوم از این بازار در اختیار تولیدکنندگان خارجی است.

وی با بیان اینکه در اصفهان ۷۵۰ تولیدکننده پوشاک، حدود ۸۰۰ مزون و ۳۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای فعال است، افزود: بیش از ۷۰ درصد صنعت نساجی کشور در اصفهان قرار دارد اما سهم این استان از تولید پوشاک ۱.۹ درصد است که برای افزایش این سهم اقداماتی همچون طراحی شهرک پوشاک انجام شد.

دبیر کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در این شهرک، سالن‌های مد، دفاتر بازرگانی کشورهای منطقه و دانشگاه حضور داشته و تولید پوشاک با روش‌های جدیدی از جمله APM ( تولید شبکه‌ای پوشاک) انجام خواهد شد.

امامی اضافه کرد: در ایران برای پوشاک برندسازی انجام نشده است. تولیدکنندگان بزرگ پوشاک ایران در برندسازی عملکرد خوبی نداشتند و نمی‌توان بدون برندسازی بازارهای منطقه را در دست گرفت. یکی دیگر از الزامات ساخت و راه‌اندازی منظومه پوشاک، هویت است؛ پوشاک ایرانی از ۹ هزار سال پیش براساس هویت و نقش‌های اجتماعی افراد بوده است اما امروزه شاهد هویت‌زدایی از پوشاک هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این باید کیفیت پوشاک تولیدی تضمین شود. امروزه در جهان پوشاک مختلف، نشان‌هایی دارد که نحوه شست‌وشو، خشک کردن، خشک‌شویی حرفه‌ای و مراقبت‌های پس از شست‌وشو را مشخص کرده است؛ در همین راستا ابزار و امکانات صدور برچسب‌های مراقبتی پوشاک در اصفهان ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه نصب شناسه کالا بر پوشاک اجباری شده است، گفت: براساس توافقی که با اتحادیه پوشاک اصفهان انجام شد، این اتحادیه نشان تضمین کیفیت محلی به تولیدکنندگانی که لباس‌های تولیدی آنان نشانه‌های مراقبتی را داشته باشد اعطا خواهد کرد.

کد خبر 587872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.