گشت‌های نظارت بر ساخت‌وساز به دوربین مجهز می‌شوند

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد از آغاز طرح تجهیز گشت‌های نظارت بر ساخت‌وساز به دوربین‌های نظارتی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین عبدالله‌زاده اظهار کرد: در راستای هوشمندسازی فعالیت‌ها و شفاف‌سازی عملکرد استفاده از سامانه "AVL" برای رصد گشت‌های نظارت بر ساخت‌وسازها بر پایه GPS در دستور کار قرار گرفته است و اجرای آن به‌صورت آزمایشی آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ساخت‌وسازهای گسترده و ضرورت تطبیق آن‌ها با ضوابط، ایجاد سامانه پایش تخلفات ساختمانی و امور نظارتی، تحت سامانه بیش از پیش مورد نیاز بود، بنابراین بهره‌گیری از سامانه AVL برای رصد گشت‌های نظارت عملیاتی شد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با بیان اینکه همچنین در راستای شفاف‌سازی اقدامات، بهره‌گیری از دوربین‌های قابل‌نصب روی گشت‌های نظارت برساخت‌و سازها در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این طرح به‌صورت آزمایشی در منطقه یک آغاز شده است و به‌تدریج در تمام مناطق اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات در حوزه پیشگیری از تخلفات ساختمانی و نظارت بر ساخت‌وسازها استفاده از دوربین‌های قابل‌نصب روی لباس نیروهای گشت‌های نظارتی است که عملکرد این دوربین‌ها در پهنه‌های حساس و با احتمال درگیری زیاد، همچنین رصد سلامت عملکرد کارکنان ذی‌ربط بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

عبدالله‌زاده تصریح کرد: ایجاد سامانه پیگیری اجرای احکام کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ نیز در دستور کار قرار دارد که عملیاتی شدن آن و بارگذاری اطلاعات در این سامانه وحدت رویه آرای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 587862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.