از لاله‌های نارنجی تا سبز آفریقایی

اگر می‌خواهید لباس جدیدی خریداری کنید که شیک و درعین‌حال سبکی جوان‌پسند داشته باشد، بد نیست لباس تیم‌های فوتبال را نیز در نظر بگیرید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پوشیدن لباس تیم محبوب در فصل زمستان برای هواداران فوتبال امری طبیعی است. بسیاری از شیفتگان این ورزش بزرگ در جهان، هر ساله لباس تیم ورزشی محبوب خود را تهیه می‌کنند و در طول فصل تابستان با پوشیدن آن تاریخچه، قدمت، فرهنگ و سبک تیم خود را به رخ می‌کشند.

در ادامه به بررسی ۱۰ مورد از لباس‌های زیبا و خوش‌رنگی می‌رویم که اگرچه ممکن است سال‌ها پیش عرضه شده باشند، اما پوشیدن آن‌ها هنوز هم شما را جذاب و خیره کننده می‌کند.

از لاله های نارنجی تا سبز آفریقایی

انگلیس در سال ۱۹۹۰ - لباس سوم

یکی از بهترین تورنمنت‌ها در دهه ۹۰ میلادی، مسابقاتی بود که در ایتالیا برگزار شد و هواداران انگلیس در آن سال روزهای بسیار خوبی را تجربه می‌کردند. اگرچه لباسی که انتخاب شده تنها چند بار توسط بازیکنان تیم ملی انگلستان در آن سال‌ها پوشیده شده بود، اما رنگ آبی خاصی که این کیت دارد، قطعاً برای هواداران فوتبال در مهد این ورزش هیجان‌انگیز است. طرح‌های لوزی روی پیراهن و ترکیبی از رنگ‌های آبی بدون شک یک استایل خاص و متفاوت برای لباس یک تیم ملی است.

از لاله های نارنجی تا سبز آفریقایی

آژاکس در سال ۲۰۲۱- لباس سوم

در شروع فصل ۲۰۲۱/۲۲، آژاکس و آدیداس تصمیم گرفتند به افتخار یکی از سرودهای این باشگاه، سه پرنده کوچک باب مارلی، جشن بگیرند و کار متفاوتی انجام دهند. آژاکس که برای احترام به اشتیاق طرفداران این آهنگ را برای خودش برگزیده بود، یک کیت مشکی با جزئیات قرمز، زرد و سبز که الهامی از کشور جامائیکا است، عرضه کرد. پشت پیراهن سه پرنده کوچک قرار داشتند. اگرچه یوفا آژاکس را مجبور کرد که نقش سه پرنده را حذف کند، اما پیراهن تقریباً بلافاصله پس از عرضه با فروشی بی نظیری مواجه شد و تمامی لباس‌هایی که در ابتدا تولید شده بودند به دست هواداران رسید.

از لاله های نارنجی تا سبز آفریقایی

نیجریه در سال ۲۰۱۸ - لباس اول

قبل از جام جهانی ۲۰۱۸، یک لباس منحصر به فرد توجه همه را به خود جلب کرده بود. پیراهن نیجریه برای این مسابقات دارای الگوی زیگزاگی به رنگ سبز روشن و سفید در سرتاسر سینه، و با همین الگو به رنگ‌های سیاه و سفید روی آستین بود. جای تعجب نیست که این پیراهن با سه میلیون پیش سفارش و یک صف طولانی در فروشگاه نایک در خارج از لندن، رکوردها را شکست که البته امروزه یافتن آن دشوار است. نایک به وضوح می‌دانست که این کیت پرفروش خواهد شد و به انتشار مجدد پیراهن در ماه‌ها و سال‌های آینده ادامه داد. این برند حتی این طرح را روی چکمه‌ها و کفش‌های ورزشی نیز طراحی کرد، در حالی که این پیراهن نیز نامزد جایزه طراحی سال بیزلی شد.

از لاله های نارنجی تا سبز آفریقایی

ونتزیا در سال ۲۰۲۱ - لباس دوم

تیم ایتالیایی ونتزیا که به‌عنوان باحال‌ترین باشگاه جهان توصیف می‌شود، لباس خارج از خانه فصل ۲۰۲۱/۲۲ خود را با طرحی از شهر ونیز در قالب الگوی مثلثی عرضه کرد. با این حال ویژگی برجسته پیراهن، پایه کرم رنگی است که که به عنوان پس‌زمینه کم‌رنگ شکل خاصی به رقص رنگ‌ها در پیراهن میبخشد.

از لاله های نارنجی تا سبز آفریقایی

آرسنال در سال ۱۹۹۱ - لباس دوم

لباس سال‌های دور آرسنال این روزها بیشتر به عنوان "موز کبود" شناخته می‌شود. لباس خارج از خانه اوایل دهه ۹۰ توپچی‌ها به راستی یکی از کلاسیک‌های به یاد ماندنی است. این کیت با طرح مشکی و زرد، جزئیات قرمز و لوگوی آدیداس توسط بازیکنان این باشگاه پوشیده شد.

علی‌رغم اعتراف یان رایت مبنی بر اینکه او و بازیکنان در ابتدا از این لباس متنفر بودند، این لباس مورد علاقه طرفداران بود.

از لاله های نارنجی تا سبز آفریقایی

هلند در سال ۱۹۹۸ - لباس اول

اواخر دهه ۸۰ زمانی بود که کیت‌های بین‌المللی واقعاً جذاب‌تر شدند. دوران رنگ‌های ثابت روی پیراهن‌ها به سر رسیده بود و جای آن را طیف‌های رنگی و الگوهای زیبا گرفتند. بدیهی است که همه در آن زمان با چنین ابداعی موافق نبودند، اما لباس هلند در یورو ۱۹۸۸ هنوز هم یکی از بهترین‌های تاریخ است. رنگ نارنجی در این لباس نیز به عنوان رنگ نمادین هلند باقی ماند تا همین تلفیق، این کشور و طراحی لباسش را از همه جهان در آن سال و در تاریخ متمایز کند.

از لاله های نارنجی تا سبز آفریقایی

مارسی در سال ۱۹۹۱- لباس اول

در اوایل دهه ۹۰، المپیک مارسی باشگاه برتر فوتبال فرانسه بود. آن‌ها این دهه را با چهار قهرمانی در لیگ ۱ فرانسه و حضور در فینال لیگ قهرمانان شروع کردند. به پاس افتخارات متعددی که این باشگاه در طی سال‌های ابتدایی این دهه کسب کرد، مارسی یک لباس خاص و مهیج طراحی و به تن کرد. این پیراهن با رنگ سفید و آبی آسمانی با امضای OM، بیشتر به خاطر سه راه راه غول پیکر آدیداس که تا یک شانه می‌رسید، شناخته شد.

این پیراهن نه فقط به خاطر طرح خاص و متفاوتش، بلکه به خاطر ستاره‌هایی که آن را به تن کردند نیز مطرح شد. گل‌های ژان پیر پاپن و درخشش‌های مارسل دسایی و دیدیه دشان در این لباس هیچگاه از یاد هواداران فوتبال و به خصوص دنبال کنندگان فوتبال فرانسه نخواهد رفت.

از لاله های نارنجی تا سبز آفریقایی

جامائیکا در سال ۲۰۲۱ - لباس دوم

در حالی که شرکت آمبرو به عنوان طراح و تولید کننده لباس‌های تیم ملی جامائیکا، اعتقاد زیادی به استفاده از رنگ زرد برای لباس‌های خانگی این کشور داشت، اما لباس دوم جامائیکا در سال ۲۰۲۱، یک طرح جسورانه و بی‌بدیل بود. رنگ‌های ملی این کشور در طراحی پیراهن به کار گرفته شد. همچنین جزئیات خاص پیراهن باعث شد تا طرح‌های آن کمی برجسته به نظر برسد.

از لاله های نارنجی تا سبز آفریقایی

بارسلونا در سال ۱۹۹۹ - لباس اول

لباس راه‌راه آبی و اناری در سراسر جهان معروف است و تقریباً همه می‌دانند که نشان از باشگاه پرافتخار کاتالونیا است. با این حال در اواخر دهه ۹۰، این باشگاه طرحی متفاوت ارائه کرد. به مناسبت صدمین سال تأسیس باشگاه، کیت بارسلونا در آن زمان دیگر شامل راه راه‌های آبی و اناری نمی‌شد و در عوض یک طرح نیمه آبی و نیمه اناری جای آن را گرفت.

این لباس به خاطر نداشتن هرگونه تبلیغ بر روی آن و توپ طلایی که ریوالدو موفق شد در آن کسب کند، برای بارسایی‌ها یک لباس خاص و کلاسیک با جزئیات بی‌نظیر به حساب می‌آید.

از لاله های نارنجی تا سبز آفریقایی

آلمان غربی در سال ۱۹۸۸ - لباس اول

بهترین لباس آلمان غربی، آخرین لباس آلمان غربی بود. آلمان غربی در اواخر دهه ۸۰ و درست پیش از جام جهانی، لباسی خاطره‌انگیز توسط آلمان‌ها پوشیده شد که طراحی سیاه و سفید زیبای این کشور را با تلفیق رنگ پرچم در خود جای داده است. حتی حالا که بیش از ۳۰ سال از عرضه این لباس می‌گذرد، این کیت همچنان محبوب است.

کد خبر 587856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.