مه‌پاشی ۴۰ هزار اصله درخت در مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از آغاز عملیات مه‌پاشی درختان معابر اصلی این شهر برای مقابله با تنش‌های گرمایی ناشی از افزایش قابل توجه دما در فصل تابستان خبر داد و گفت: در این طرح بیش از ۴۰ هزار اصله درخت به وسیله دو دستگاه مه‌پاش شست‌وشو می‌شود.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز عملیات مه‌پاشی درختان معابر اصلی کلان‌شهر مشهد برای مقابله با تنش‌های گرمایی ناشی از افزایش دما در فصل تابستان، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، هماهنگی‌های لازم برای اجرای عملیات مه‌پاشی درختان مشهد، از اواسط فصل بهار انجام شده بود و از خردادماه سال جاری، این عملیات با اولویت محورهای پرتردد سطح شهر یا دارای درختان حساس به گرما و اغلب به صورت شبانه در حال انجام است.

وی ادامه داد: در طرح مه‌پاشی درختان، بیش از ۴۰ هزار اصله درخت در سطح شهر مشهد به وسیله دو دستگاه مه‌پاش شست‌وشو می‌شود و این اقدام تا اواخر شهریورماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: بعضی درختان به ویژه درختان چنار به‌رغم آبیاری در فاصله زمانی مناسب، به دلیل برهم خوردن تعادل بین جذب آب توسط ریشه و دفع آن توسط برگ‌ها به‌ویژه در گرمای شدید تابستان، دچار خزان زودرس یا حتی حالت سرخشکیدگی می‌شوند که یکی از اقداماتی که می‌توان برای جلوگیری از این خزان زودرسانجام داد، حفظ و تأمین رطوبت از دست‌رفته از طریق مه‌پاشی است؛ به این منظور توسط دستگاه مه‌پاش آب به صورت ذرات بسیار ریز معلق مخلوط با هوای فشرده در محیط پیرامون درخت مه‌پاشی می‌شود.

وی تصریح کرد: بهبود شادابی و کمک به حفظ سبزینگی درختان، تلطیف هوا، رفع آلاینده‌ها از سطح برگ به عنوان اندام غذاساز گیاه، کاهش روند زوال درختان، کمک به حفظ رطوبت محیط اطراف تاج در فصل گرما، کنترل خسارت خزان زودرس درختان و حفظ بیش از پیش ذخایر ارزشمند غذایی گیاه از جمله اثرات مثبت مه‌پاشی درختان در فصل گرما است.

وی اضافه کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم هنگام اجرای عملیات مه‌پاشی شبانه و شست‌وشوی درختان از پارک کردن خودرو در حاشیه خیابان‌ها و معابر اصلی خودداری کنند تا اختلالی در تردد خودروی مه‌پاش و شست‌وشوی درختان ایجاد نشود.

کد خبر 587845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.