مبارزه با تغییرات اقلیمی توسط زنان در تورنتو

۹ تیم متشکل از زنان رقابت خود را برای برنده شدن جایزه اصلی ۲۰ هزار دلاری و دو جایزه پنج هزار دلاری برای پیاده‌سازی بهترین پروژه مبارزه با تغییرات اقلیمی آغاز کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اخیراً برنامه‌ای تحت عنوان "آموزش مدور محیط زیست" در تورنتو، پرجمعیت‌ترین شهر کانادا، آغاز شده است که هدف از آن، ترغیب تمام شهروندان به انجام اقدامات مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی است. در این طرح، زنان نقش اصلی را ایفا می‌کنند و در ۹ گروه داوطلب، به رقابت با یکدیگر برای به دست آوردن جایزه ۲۰ هزار دلاری می‌پردازند. مدیران برگزار کننده این رقابت در نظر دارند از طریق طرح جدید، به پیاده‌سازی بهترین پروژه‌هایی بپردازند که میزان انتشار کربن را به حداقل می‌رساند و در نتیجه نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی تا سال ۲۰۴۰ ایفا می‌کند.

تاکنون گروه‌های شرکت‌کننده پروژه‌های پیشنهادی خود را به ارائه‌دهندگان رقابت تحویل داده‌اند و امیدوار هستند جایزه ۲۰ هزار دلاری و دو جایزه پنج هزار دلاری را برای پیاده‌سازی پروژه خود دریافت کنند. ارائه‌دهندگان رقابت پیش از این به برگزاری کارگاه‌های مختلف در سراسر شهر پرداختند تا آموزش‌های لازم را در زمینه تغییرات اقلیمی و نوآوری‌های مربوط به آن در اختیار زنان قرار دهند و آن‌ها را به پیشنهاد ابتکارهای خود برای به حداقل رساندن اثرات این بحران بر شهر ترغیب کنند.

مبارزه با تغییرات اقلیمی توسط زنان در تورنتو

زنان شرکت‌کننده در رقابت موظف هستند بهترین استراتژی‌ها را در رابطه با کاهش انتشار کربن تا سال ۲۰۴۰ و در نتیجه به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی و آلودگی هوا به اشتراک بگذارند و در این رابطه به رقابت با یکدیگر بپردازند، ضمن این‌که برندگان جایزه باید مبلغ ذکر شده را برای پیاده‌سازی طرح خود مورد استفاده قرار دهند.

مدیران تورنتو امیدوار هستند که طرح آموزش زنان شهر نه‌تنها افراد بیشتری را به اتخاذ سبک زندگی سالم برای کاهش انتشار گازهای آلاینده سوق دهد، بلکه پیاده‌سازی پروژه‌های برتر نیز از اکنون اثرات مثبت خود را برای بهبود کیفیت زندگی در سراسر تورنتو به ارمغان بیاورد. علاوه بر این، نقش زنان در تصمیم‌گیری‌های شهری پررنگ‌تر از گذشته خواهد بود که این به سهم خود می‌تواند به افزایش حس برابری میان شهروندان کمک کند.

کد خبر 587837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.