پیش‌بینی نقاطی در سطح شهر برای اسکان مسافران تابستانی

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: با توجه به شرایط آب‌وهوایی، بافت جنگلی و گذر مسافران از این منطقه برای زیارت امام رضا(ع)، تعداد زیادی مسافران در محور گردشگری ناهارخوران اسکان دارند.

احمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهر گرگان با دارا بودن طبیعتی بکر و شرایط جوی مطلوب دارای موقعیت آب و هوایی بسیار خوبی است. با توجه به اینکه بخش اعظم شهر را پارک‌ها جنگلی همانند ناهار خوران النگدره در برگرفته است، بسیاری از مسافرهایی که شهرها اطراف گرگان و گرگان را برای گردش یا برای سفر حرم امام رضا از این شهر عبور می‌کنند این شهر را حداقل برای یک الی دو شب اقامت انتخاب می‌کنند.

وی گفت: با توجه به اهداف موجود انتظار داریم شهر گرگان به مقصد گردشگری تبدیل شود و در تلاش هستیم میزان مسافران از حالت عبوری به سکونتی تبدیل شوند که از زیبایی‌های گرگان و اطراف آن بازدید کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان افزود: در حال حاضر در محورهای تفریحی و توریستی النگدره و ناهار خوران اسکان مسافران صورت می‌گیرد و حجم عظیمی از مسافران در محور ناهار خوران اقامت شب را انتخاب می‌کنند.

سالاری ادامه داد: نسبت به سال گذشته اقامت در محورهای تعیین شده افزایش یافته است شاید بخش بزرگی از آن به علت وجود کرونا در سال‌های گذشته بوده و در حال حاضر با کاهش بیماری تعداد مسافران افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: میزان استفاده از چادر در حاشیه خیابان و پارک‌ها افزایش پیدا کرده که یکی از دلایل آن افزایش قیمت هتل‌ها است و مردم سعی می‌کنند با حداقل هزینه حداکثر استفاده را کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان ادامه داد: در محور گردشگری ناهار خوران، با توجه به شرایط آب و هوایی و بافت جنگلی و گذر مسافران برای زیارت امام رضا تعداد بسیاری از مسافران اسکان دارند به همین خاطر نقاطی در سطح شهر برای اسکان مسافران پیش بینی کردیم.

سالاری گفت: ما دارای محدوده‌ای در انتهای محور ناهار خوران هستیم که مجموعه سرویس بهداشتی و مکان استراحت برای چادر زدن مسافران فراهم است همچنین هتل قدیم شهرداری برای اسکان موقت و چادر زنی مسافران در نظر گرفتیم که دسترسی به سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی را دارد که این موارد برای مسافران دارای اهمیت است.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان افزود: در نقطه دیگر زمین محل احداث تله‌کابین و محوطه‌ای در دل شمال آبشار صخره‌ای گرگان و زمینی جنب رستوران باباطاهر را به مسافران اختصاص داده‌ایم.

سالاری خاطرنشان کرد: در محور ناهار خوران هفت دستگاه سرویس بهداشتی که شامل ۱۰ چشمه سرویس برای استفاده شبانه روزی مسافران فعال است. همچنین شهرداری به مسافران اجازه برپایی چادرهای مسافرتی در پیاده روها را نمی‌دهد. همچنین تیم‌هایی را در این محورها فعال کردیم که از چادر زدن در محورهای گفته شده جلوگیری کنند.

کد خبر 587836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.