۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
اجرای طرح «شهردار شب» در ساوه

شهردار ساوه از اجرایی‌شدن طرح «شهردار شب» خبر داد و گفت: نظارت بر فعالیت‌های شهرداری همچون رفت‌وروب معابر و جمع‌آوری زباله، آبیاری فضای سبز، لکه‌گیری‌های آسفالت، اجرای بخشی از پروژه‌های عمرانی، نظارت بر پیمانکاران و بازدیدهای میدانی شبانه ازجمله فعالیت‌های شهردار شب است.

امیررضا یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه طرح «شهر شب» در یکی از جلسات شورای معاونان مطرح شده است، اظهار کرد: در این نهاد برای کنترل، نظارت و رسیدگی به حوادث و اتفاقات احتمالی که در طول شب رخ می‌دهد، «شهردار شب» تعریف شده است.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح نظارت بر فعالیت‌ها در ساعت‌های غیراداری بوده تا خدمات به طور مطلوب به شهروندان ارائه شود.

شهردار ساوه خاطرنشان کرد: نظارت بر فعالیت‌های شهرداری همچون رفت و روب معابر و جمع‌آوری زباله، آبیاری فضای سبز، لکه‌گیری‌های آسفالت، اجرای بخشی از پروژه‌های عمرانی، نظارت بر پیمانکاران و بازدیدهای میدانی شبانه ازجمله فعالیت‌های شهردار شب است.

شهردار ساوه با بیان اینکه از مهم‌ترین وظایف شهردار شب رفع نواقص است، تصریح کرد: نظارت بر عملکرد کشیک‌های شهر در حوزه خدمات شهری، اجراییات و فضای سبز شهرستان ساوه در مناطق مختلف شهری، نظارت بر رفت و روب معابر و حمل زباله، کنترل حیوانات ولگرد، نظارت بر پروژه‌های عمرانی، کنترل و بررسی شبانه از سطح شهر برای رصد کردن و شناسایی نواقص امورات شهری، کنترل و نظارت بر تخلیه و حمل پسماند و نظارت بر حسن اجرای کار، نظارت، همکاری و کنترل بر عواملی همچون سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران از اهداف اجرای طرح شهردار شب است.

یوسفیان با بیان اینکه با اجرای این طرح امنیت در شب بیشتر و بزه‌های اجتماعی کمتر می‌شود، تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه مشکل، انجام اموراتی همچون هماهنگی با پلیس راهور، راهنمایی و رانندگی و اطلاع‌رسانی به عوامل مختلف اجرایی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه انتخاب شهردار شب، به صورت دوره‌ای و از میان نیروهای شهرداری خواهد بود، گفت: شهردار شب در اصل فرصتی برای سایر مدیران ایجاد می‌کند تا بتوانند سکان‌دار مدیریت شهری باشند؛ این طرح میان نیروهای مدیریتی شهرداری ساوه به صورت چرخشی ادامه خواهد داشت تا آنان علاوه بر آموزش و آشنایی با دیگر حوزه‌های شهرداری، گردش شغلی خوبی را تجربه کنند.

شهردار ساوه افزود: کنترل و نظارت بر عملکرد شهردار شب برعهده اداره بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات اداره حراست است.

به گزارش ایمنا، ساوه از شهرهای استان مرکزی و مرکز شهرستان ساوه است. این شهر از شمال به شهرستان زرندیه و استان قزوین، ازجنوب به شهرستان تفرش و استان قم، از شرق به استان تهران و قم و از غرب و جنوب‌غربی به استان همدان و شهرستان کمیجان محدود می‌شود.

کد خبر 587827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.