شهرداری میلان، استفاده از کانفتی را ممنوع کرد

شهرداری میلان قانونی را تصویب کرده است که بر اساس آن جشن‌ها، مسئولانه‌تر و پایدارتر برگزار خواهد شد. طبق قانون جدید، استفاده از تزئینات پلاستیکی رنگی موسوم به "کانفتی" در سراسر شهر ممنوع خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری میلان ممنوعیت استفاده از کاغذهای پلاستیکی رنگی (کانفتی) و محصولات مشابه مانند بادکنک را به مناسبت مهمانی‌ها، جشن‌ها و رویدادها تصویب کرد. این محدودیت توسط حزب سبزها در شورای شهر مطرح شد و با ۲۹ رأی موافق و ۱۰ رأی ممتنع به تصویب رسید.

در این پیشنهاد از جوزپه سالا، شهردار میلان، خواسته شد تا استفاده از این تزئینات را ممنوع کند و یک کمپین اطلاع‌رسانی را ترویج دهد. در صورت رعایت نکردن این ممنوعیت، جریمه برای متخلفان صادر می‌شود.

کارلو مونگوزی، رهبر گروه سبزها با قاطعیت از این تصمیم استقبال کرد و گفت: "زنده‌باد تعطیلات، زنده‌باد کانفتی‌ها، اما نه انواع پلاستیکی که وقتی روی زمین پرتاب می‌شوند، با اقدامات معمول نظافت شهری تمیز نمی‌شوند."

پیش از این نیز طرح مشابهی در مقیاس محلی توسط لورنزو پاچینی، مشاور فضای سبز و مبلمان خیابانی، تعمیر و نگهداری جاده، خانه، ساختمان مدرسه، بازارهای محله و سیاست‌های جوانان مطرح و اجرا گذاشته شده بود.

همین اقدام، جرقه‌ای برای اتخاذ تصمیم بزرگ‌تری شد؛ مسئولان بر این باور هستند که یک ابتکار خوب از رده‌های پایین‌تر مدیریت سرچشمه می‌گیرد و سپس توسط مقامات بالاتر اتخاذ می‌شود.

این مشاور در این رابطه گفت: «امکان ندارد که در سال ۲۰۲۲ در مقابل دانشگاه میلان برای جشن گرفتن، کانفتی پلاستیکی پرتاب شود. این قبیل مواد ماه‌ها و سال‌ها روی چمن‌ها و گیاهان باقی می‌مانند و تمیز کردن آنها غیرممکن است، دریچه‌های فاضلاب را مسدود می‌کنند و خسارات زیادی به بار می‌آورند. آنها به چه منظور مفید هستند؟ هیچ! به همین دلایل، در شهرداری سندی را تصویب کرده‌ایم که پیشنهاد ممنوعیت فروش و استفاده از این محصولات و همچنین تحریم‌های خاص را ارائه می‌دهد. پس مسئولانه جشن بگیرید، با پلاستیک کمتر! "

هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه با کانفتی‌های مبتنی بر فلز چه کاری باید انجام شود، وجود ندارد، زیرا آن‌ها نیز غیرقابل تجزیه زیستی هستند.

شهرداری میلان، استفاده از کانفتی را ممنوع کرد

کد خبر 587776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.