برنامه شورای شهر بیرمنگام برای آینده

شورای شهر بیرمنگام یک شرکت بزرگ طراحی و مهندسی را برای ارائه فاز بعدی طرح «شهر آینده ما» منصوب کرد تا به توسعه شهر تا سال ۲۰۴۰ بپردازد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر بیرمنگام شرکت بزرگ طراحی و مهندسی «آرکادیس (Arcadis)» را برای ارائه فاز بعدی طرح «شهر آینده ما (OFCP)» منصوب کرد. شهر آینده ما که چشم‌اندازی برای تغییر در بخش مرکزی بیرمنگام ترسیم کرده است و چگونگی شکل‌دهی به شهر، بافت منطقه، چالش‌ها و فرصت‌های کلیدی موجود در این زمینه را مشخص می‌کند، در بیست‌وششم ژانویه ۲۰۲۱ و به‌منظور «شکل‌دادن به شهر در کنار هم تا سال ۲۰۴۰» به تصویب رسید. این طرح در پیروی از طرح شهر بزرگ (BCP) طراحی شد که در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد و کاتالیزور اصلی در جذب سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجه در بیرمنگام بود.

BCP حوزه‌ها و بخش‌های کلیدی تحول را شناسایی، توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران را راهنمایی، استانداردها را تعیین و بلندپروازی‌ها را ترسیم کرد، با این وجود درحالی‌که یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود، شورای شهر و آرکادیس هر دو تشخیص دادند که کافی نیست چراکه جهان همیشه در حال تغییر است و OFCP برای حمایت از تکامل مداوم شهر در جهان همواره در حال تغییر ضروری خواهد بود.

شورای شهر بیرمنگام طرح شهر آینده ما را آغازی هیجان‌انگیز برای توسعه آینده مرکز بیرمنگام طی ۲۰ سال آینده می‌داند که با یک چشم‌انداز پیشنهادی و مجموعه‌ای از اصول و موضوعات استراتژیک دنبال می‌شود.

آرکادیس در همکاری با شورای شهر بیرمنگام و سایر شرکای کلیدی خود در تلاش است تا به بهترین شیوه تکامل شهر دست یابد به‌نحوی‌که بیرمنگام بتواند پس از بازسازی به مکانی پایدار برای آینده تبدیل شود. مرحله بعدی اقدامات این شرکت شامل توسعه پیشنهادهای سطح بالا خواهد بود که بلندپروازی‌های شورا را برای هفت منطقه مرکزی شناسایی‌شده برای بازسازی در سراسر شهر تنظیم می‌کند. همه پیشنهادات منعکس‌کننده شش «مضمون شهری استراتژیک» خواهد بود که در راستای ارتقای پایداری اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی بیرمنگام در سند مشاوره طرح شهر آینده ما آمده است.

OFCP در کنار یک برنامه توسعه بازنگری شده بیرمنگام که قرار است در طول سال جاری تکمیل شود، توسعه خواهد یافت و نتایج آن فرصت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری داخلی و همکاری با شورای شهر ایجاد می‌کند و توسعه با کیفیت بالا را در چند دهه آینده به دنبال دارد. به‌این‌ترتیب بیرمنگام به سفر خود برای تبدیل شدن به یک شهر جهانی مبتکر، منحصربه‌فرد و متمایز از نظر فرهنگی ادامه خواهد داد که در آن رفاه، عنصری مشترک برای همه محسوب می‌شود.

شرکای آرکادیس در این پروژه عبارتند از گروه معماران گلنسی نیکولز، گروه معماران گلن هاولز، PJA، تورلی، نایت فرانک، JLL و CRTKL که آرکادیس نقش اصلی را در میان آن‌ها ایفا می‌کند تا اطمینان حاصل شود که برنامه‌های رشد آتی شهر مزایا و فرصت‌هایی را برای همه به ارمغان می‌آورد.

رهبر شورای شهر دهه حاضر را یک دهه طلایی برای شهر معرفی و اعلام کرد: «سرمایه‌گذاری در مرکز شهر به‌عنوان مرکز اصلی فعالیت‌های توسعه‌ای در ۳۰ سال گذشته باعث ایجاد شغل، فراهم آمدن مسکن، بهبود حمل‌ونقل پایدار، ایجاد مقاصد فرهنگی جدید و فراهم آمدن فرصت‌های آموزشی شده است. این طرح با هدف روشنی برای گسترش مزایای توسعه و سرمایه‌گذاری در مناطق درون شهری، حمایت از دسترسی به زیرساخت‌ها، مشاغل و فضاهای عمومی بهبود یافته است و تغییر عمده‌ای را نسبت به رویکردهای قبلی در مرکز شهر نشان می‌دهد.»

مدیر اجرایی شورای شهر نیز بیرمنگام را راهی سفری هیجان‌انگیز در مسیر توسعه و پیشرفت دانست و برنامه آینده شهر ما را طرحی برای رفع نیازهای روزافزون جهانی در زمینه چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی معرفی کرد که بر شکل شهرها تأثیر می‌گذارد. وی از تغییرات آب‌وهوایی و انقلاب دیجیتال گرفته تا تحرک شهری و تغییر الگوهای توزیع خرده‌فروشی به‌ویژه با توجه به نیازهایی که برای جهان برای پیشرفت در دوران پساکرونا با آن‌ها مواجه است، همگی را عاملی دانست بر این‌که بشر شاهد تغییرات غیرقابل برگشتی در نحوه زندگی، کار، بازی و یادگیری است و طرح شهر آینده ما را برنامه‌ای اساسی برای رفع این نیازها معرفی کرد.

آرکادیس نیز از این‌که در توسعه چارچوب‌های اصلی این طرح از شورای شهر بیرمنگام حمایت می‌کند ابراز خوشحالی و افتخار کرد و اطمینان داد که با ترکیب درک و تجربه محلی تیم تشکیل‌شده با دسترسی جهانی و بهترین عملکرد شرکت، تمرکزها بر رسیدگی به روندهایی قرار خواهد گرفت که بر زندگی روزمره شهروندان بیرمنگام تأثیرگذار است و در نهایت کیفیت زندگی را برای همه افرادی که در شهر زندگی و کار یا به آن سفر می‌کنند، بهبود خواهد بخشید.

کد خبر 587766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.