تخصیص بودجه بلاعوض به بهسازی شهر توسط شورای شهر نیویورک

شورای شهر نیویورک برای سرمایه‌گذاری روی درختان، خدمات اجتماعی، فناوری و تهویه هوا بیش از هشت میلیون دلار به منطقه سه شهری کمک کرد که ۶۰۰ هزار دلار آن به درختان اختصاص دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر نیویورک در حمایت از تلاش‌های یکی از اعضای خود که یک کارمند فعال دولتی بوده و زندگی خود را وقف اهداف مترقی و بهبود جامعه‌اش کرده است، بیش از هشت میلیون دلار کمک بلاعوض به وست‌ساید اختصاص داد تا در بخش‌های درختان، خدمات اجتماعی، فناوری و تهویه هوا هزینه کند. درختان با دریافت ۶۰۰ هزار دلار بودجه برای کاشت در منطقه سه شهری نیویورک بیشترین بودجه را در میان دیگر بخش‌ها به خود اختصاص دادند، بااین‌وجود در مجلس شورا تعیین شد که پیمانکاران پروژه با سنجش هزینه‌ها و در نظر گرفتن هزینه عوارض و حقوق کارگران اعلام کنند که بهتر است به کاشتن بذر در حاشیه رودخانه جرسی بپردازند که برای هر بوته تنها به ۵۰۰ دلار وجه نیاز است یا کاشتن درختان بالغ که هر یک ۳۶۰۰ دلار برای شهر هزینه در بردارد مؤثرتر خواهد بود.

شورای شهر پیش از این نیز برای تلاش‌های پایداری شهری، بهبود زیرساخت‌های مدارس، حمایت از خدمات اجتماعی و بهسازی چندین سازمان مختلف تا سال ۲۰۲۳، کمک‌های مالی قابل‌توجهی در اختیار منطقه سه شهری نیویورک قرار داده بود، بااین‌وجود بار دیگر این منطقه را مورد توجه قرار داد تا بتواند در کنار موفقیت‌های گذشته، سرمایه‌گذاری بهبودیافته‌ای روی پارک‌ها، کتابخانه‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی محلی داشته باشد و افزودن درختان بیشتر، گسترش فضاهای باز، بهبود روشنایی پارک‌ها، ارتقای تجهیزات مدارس و بازسازی سیستم‌های تهویه هوا در سالن‌های مشترک شهر را در برنامه‌های آتی آن بگنجاند.

شورا پس از تصویب اختصاص ۶۰۰ هزار از هشت میلیون دلار بودجه تعیین‌شده برای کاشت درختان و بهبود فضای سبز، تعیین کرد که ۳۷۵ هزار دلار از ااین بودجه میلیونی صرف بهسازی پارک‌های خطی و ۱۵۰ هزار دلار آن برای بهبود سیستم روشنایی پارک هادسون و محوطه اطراف آن هزینه شود. به مدارس محلی مجتمع آموزشی پارک وست در خیابان W۵۰ واقع در فاصله خیابان‌های ۱۰ و ۱۱ نیز ۵۰۰ هزار دلار برای بازسازی سالن‌های مشترک خود اختصاص یافت و بخش بازسازی تجهیزات تهویه هوا در این پروژه ۲۰۰ هزار دلار بودجه دریافت کرد.

شورای شهر در راستای ارتقا تجهیزات فناوری از جمله تهیه رایانه‌های جدید و تخته‌های هوشمند در کلاس‌های درسی، به سایر مدارس سراسر منطقه سه نیز ۳۰۰ هزار دلار اختصاص داد. در این بودجه‌بندی شورا یک میلیون دلار نیز در اختیار سازمان خدمات اجتماعی «انکور (Encore)» قرار داد که این مبلغ برای حمایت از مسکن، غذا و سلامت سالمندان مستقر در «میدتاون (Midtown)» صرف خواهد شد که به‌عنوان مرکزی دارای طولانی‌ترین دوره مراقبت از سالمندان در «برادوی (Broadway)» شناخته می‌شود.

مدیر اجرایی انکور اعلام کرد که سرمایه دریافتی این سازمان از شورای شهر نیویورک صرف مسکن‌های حمایتی انکور ۴۹ در خیابان W۴۹ خواهد شد که از قدیمی‌ترین ساختمان‌های مسکونی حمایتی شهر و مأوای افراد مسنی است که در گذشته بی‌خانمان بوده و از مشکلات روانی رنج می‌برند. وی اعلام کرد که این ساختمان بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد و از کمک هزینه نوسازی شورا بهره زیادی خواهد برد. وجوه سرمایه شورای شهر کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که سالمندان وست‌ساید مکانی امن و پایدار برای زندگی طی سال‌های طولانی خواهند داشت.

دیگر دریافت‌کنندگان بودجه در منطق سه شهری نیویورک عبارتند از آشپزخانه روحانیون در چلسی و خانه هنرمندان «وست‌بث (Westbeth)» در «وست‌ویلج (West Village)»که به ترتیب ۱.۵ و ۱.۲ میلیون دلار دریافت کردند.

شورای شهر در این بودجه‌بندی از مؤسسات فرهنگی نیز غافل نماند و در کنار تخصیص ۲۵۰ هزار دلار به کتابخانه‌های منطقه برای گسترش فضای خود، ۲۲۰ هزار دلار به تئاتر خیابان W42 برای بازسازی سالن، ۱۵۰ هزار دلار به باشگاه تئاتر منهتن در خیابان W47 برای ارتقا سیستم صوتی، ۲۵۰ هزار دلار به موزه هنر و طراحی و در نهایت ۵۳ هزار دلار به «اتحادیه تایمز اسکوئر (Times Square Alliance)» اختصاص داد که مرکز پرورش خلاقیت، انرژی و مزیتی است که این منطقه را به نماد سرگرمی، فرهنگ و زندگی شهری برای بیش از یک قرن تبدیل کرده است.

رئیس کمیته مالی شورای شهر نیویورک این بودجه را پیش پرداختی برای شهر در راستای بازگشت به دوران پیش از کرونا، نه به‌صورتی که بود بلکه به شکلی که باید می‌بود معرفی کرد و گفت: «شورای شهر این نیاز را به وضوح شنید و برای تحقق آن بودجه‌ای سریع و چشمگیر ارائه داد که با سرمایه‌گذاری‌های بی‌سابقه، مستقیماً مبلغی را به جوامع وارد می‌کند که در اصل به جیب کارگران واریز خواهد شد.»

کد خبر 587765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.