حمایت شورای شهر تورنتو از یکتاپرستان

شورای شهر تورنتو با حمایت از یکتاپرستان آیین «سیک»، در تلاش است تا نگهبانان امنیتی اخراج‌ شده از مشاغل را به‌دلیل ممانعت از اصلاح موی صورت خود، بر سر کار بازگرداند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر تورنتو در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام تلاش خود را برای بازگرداندن نگهبانان امنیتی اخراج‌شده از کار که پیروان «آئین سیک» هستند به‌کار خواهد برد. این نگهبانان به‌دلیل سیاست اصلاح صورت شغل خود را از دست داده‌اند؛ چراکه در آئین سیک تراشیدن ریش صورت و در حالت کلی موی بدن ممنوع و به مثابه بی‌احترامی به دین است.

سیاست اصلاح صورت به‌دنبال اوج‌گیری مجدد کووید -۱۹ و لزوم استفاده از ماسک‌های N95 به مرحله اجرا درآمد که پوشیدن آن‌ها با وجود ریش بلند کارایی چندانی ندارد. رعایت نکردن این سیاست برابر با اخراج کارمند متخاطی بدون دریافت دستمزد است. بااین‌وجود شورای شهر از کارفرمایان امور امنیتی خواست هر چه سریع‌تر کارمندان خود را که به دلیل معافیت‌های دینی اخراج شده‌اند سریعاً به کار بازگردانند چراکه هیچ کارمند قراردادی نباید به‌دلیل «سیاست‌های پوشش» از کار کردن منع شود. شورا دلیل حمایت خود را لزوم رعایت اصول دینی توسط این افراد اعلام کرد چراکه هیچ فردی نباید به‌دلیل پایبندی به ایمان و اعتقادات دینی خود مجازات شود.

یکی از نگهبانان اخراج‌شده، سیاست اصلاح صورت و تراشیدن ریش‌های خود را همانند این امر توصیف کرد که از فردی خواسته شود پوست صورتش را بکند و این امر را بسیار تحقیرکننده و ویرانگر دانست. وی که در دو سال پیش از این بدون هیچ مشکلی با استفاده از ماسک‌های آبی جراحی در محل کار خود حاضر شده بود، پس از به اجرا در آمدن سیاست اصلاح صورت و لزوم استفاده از ماسک‌های N95 به‌عنوان لازمه تداوم همکاری، به بخشی منتقل شده بود که لزومی برای استفاده از این ماسک‌ها در آن وجود نداشت اما حقوق دریافتی بسیار پایین وی در این پست شغلی جدید باعث شد که اخراج را ترجیح دهد.

شرکت امنیتی که این فرد در آن مشغول به کار بود پس از آن تمام افرادی که از سیاست مذکور سرپیچی کرده بودند را با کسر تقریباً حقوق ۲۰۰ ساعت کاری اخراج و به سایر کارمندان اعلام کرد که چنان‌چه بدون اصلاح صورت بر سر کار حاضر شوند، بلافاصله و بدون دریافت هیچ دستمزدی به خانه فرستاده خواهند شد که شورای شهر تورنتو در دفاع از این کارمندان در بیانیه‌ای از شرکت خواست که کارمندان اخراج‌شده را هرچه سریع‌تر به محل کار بازگرداند.

شورای شهر در این بیانیه اعلام کرد که هیچ کارمند قراردادی به دلیل «سیاست‌های پوشش» از کار کردن منع نخواهد شد و در صورت لزوم باید در اماکنی مستقر شود که میزان شیوع بیماری در آن‌ها صفر است. شورا این بیانیه را پس از دریافت شکایتی از سوی سازمان جهانی سیک‌های کانادا صادر کرد که در آن از شهردار شهر تقاضا شده بود بار دیگر سیاست اصلاح صورت را مورد بررسی قرار دهد.

شهردار تورنتو پس از اعلام خبر بازگرداندن اخراج‌شدگان، اعلام کرد که اخراج این افراد مشکلی میان کارکنان و کارفرمایان خصوصی آن‌ها بوده است و هیچ ربطی به سیاست‌های شهر و شورای شهر ندارد. وی اعلام کرد که شورای شهر به زودی به همه شکایت‌های دریافت‌شده در این زمینه رسیدگی خواهد کرد.

شورای شهر تأیید کرد که اداره سرپناه، پشتیبانی و مسکن شهر تورنتو، کل کارکنان و پیمانکارانی را که ممکن است با افراد مبتلا یا مشکوک به ابتلاء به کووید -۱۹ در تماس باشند را ملزم می‌کند تا از ماسک‌های تنفسی N95 استفاده کنند، بااین‌حال این سیاست به پیمانکاران اجازه می‌دهد تا انعطاف‌پذیری داشته باشند و درخواست‌ها را مطابق با سیاست‌های حقوق بشر ارزیابی کنند، چراکه بسیاری از این افراد دانشجویان بین‌المللی هستند که در استخدام بودن‌شان کلید درخواست برای اقامت دائم در شهر کانادا محسوب می‌شود. در این میان بسیاری از نهادهای سراسر شهر قوانین خود را مطابق با اعتقادات این افراد سازگار کرده‌اند و نهادهای امنیتی سخت‌گیری بیشتری نشان داده‌اند که این امر با مداخله شورای شهر همراه بوده است.

کد خبر 587763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.