ایجاد تغییرات شاخص در رفتار شهروندان با بهره‌گیری از ابزار هنر

مسئول اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با تاکید بر ایجاد تغییرات شاخص در رفتار شهروندان با بهره‌گیری از کتاب و ابزار هنر، گفت: کتاب‌های طلایی مخصوص مدیران شهری منتشر شده است و کتاب‌های فیروزه‌ای در پنج جلد با محوریت پژوهش‌های علمی در اختیار برنامه‌ریزان شهری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد رضایی امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم تیرماه_ در آئین افتتاح پایگاه کتاب با موضوع حقوق شهروندی در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: مخاطب اداره فرهنگ شهروندی، تمام اقشار جامعه با هر سن و در طبقات مختلف هستند و اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری مسئولیت هدایت تغییرات شاخص در رفتار شهروندی را دارد، لذا لازم است برای آنکه بتوانیم به شیوه مؤثر موضوعات را به مخاطبان انتقال دهیم، از موسیقی، انیمیشن، فیلم و کتاب استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۳ موضوع به اداره توسعه فرهنگ شهروندی محول شده است، افزود: در اداره توسعه شهروندی نیاز به فرهنگنامه شهروندی احساس می‌شد، به همین منظور طبق قراردادی که با یک گروه دانشگاهی منعقد شد، طی سه سال در ۱۶ جلد و ۱۸ موضوع فرهنگ‌نامه بزرگ شهروندی منتشر و به تمام کلان‌شهرها ارسال شد.

مسئول اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با اشاره به موضوع کتاب‌های منتشر شده، تصریح کرد: این کتاب‌ها با توجه به موضوعات خود به کتاب‌های طلایی، نقره‌ای، فیروزه‌ای، فرهنگنامه بزرگ شهروندی، پروتکل‌های پساکرونا، کنش‌گری شهروندی، پژوهش اثربخشی طرح کلاس شهر، نمایشنامه بادکنک طلایی، کتاب کار قصه‌های شهر من، کودک و مهارت‌های زندگی، ترانه‌های شهر، شهروند و داستان شهر من و سایر کتاب‌ها تقسیم‌بندی می‌شود.

وی ادامه داد: کتاب‌های طلایی در ۱۵ جلد مخصوص مدیران شهری منتشر شده است و کتاب‌های فیروزه‌ای در پنج جلد با محوریت پژوهش‌های علمی در اختیار برنامه‌ریزان و برنامه‌نویسان شهری قرار گرفته است؛ همچنین کتاب‌های فیروزه‌ای نیز مخصوص شهروندان است.

رضایی در خصوص کتاب کلاس شهر، اظهار کرد: طی تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای که میان اداره کل آموزش و پرورش اصفهان، شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان منعقد شده است، مقرر شد برای دانش آموزان کلاس‌های اول و ششم ابتدایی هفته‌ای یک ساعت به فراگیری این کتاب اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: کتاب کلاس شهر مورد تأیید وزارت آموزش‌وپرورش نیز قرار گرفت و هم اکنون جز کتاب‌های برتر در زمینه کمک درسی به حساب می‌آید.

کد خبر 587759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.