اولین تابلوی الکتریکی خیابان مدرسه در وست‌مینستر

شورای شهر وست‌مینستر اولین تابلوی الکتریکی خیابان مدرسه در سراسر بریتانیا را در خارج از مدرسه ابتدایی سنت‌مری نصب کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از گذشت سه سال از تعیین مدرسه ابتدایی «سنت‌مری (St Mary)» در میدان «برایانستون (Bryanston)» برای داشتن یک خیابان مدرسه، شورای شهر وست‌مینستر یک تابلوی الکتریکی جدید مقابل آن اضافه کرد که زمان تعطیلی مدرسه و عبور عابران پیاده و دوچرخه‌سواران را برای آگاهی رانندگان نمایش می‌دهد. این تابلو اولین تابلوی الکتریکی خیابان مدرسه در سراسر بریتانیا است و به‌طور ویژه برای روشن شدن در هنگام باز بودن مدرسه طراحی شده و در زمانی که تعطیل است یعنی عصرها، تعطیلات آخر هفته، تعطیلات رسمی و تعطیلات بین دو ترم روشن نمی‌شود. به‌این‌ترتیب، روشن بودن تابلو امکان رعایت زمان تردد رانندگان و مدیریت آن را فراهم می‌کند.

خیابان مدرسه بخشی از برنامه خیابان‌های فعال شورای شهر با هدف ایجاد خیابان‌های امن‌تر برای کاهش ترافیک و آلودگی در اطراف مدارس وست‌مینستر است که به کودکان، والدین، مسئولان مدارس و معلمان این امکان را می‌دهد که با دوچرخه، اسکوتر یا پای پیاده با خیال راحت به مدرسه رفت‌وآمد کنند.

خیابان مدرسه در حال حاضر طرح آزمایشی شورای شهر وست‌مینستر محسوب می‌شود که تحت مدیریت نوعی برنامه آزمایشی کنترل ترافیک به مرحله اجرا درآمده و تاکنون برای ۱۰ مدرسه ابتدایی سراسر شهر مورد آزمون قرار گرفته است. شورای شهر از ساکنان، صاحبان مشاغل، کارکنان مدارس، والدین و پرستاران کودکان خواسته است تا نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را از این طرح در طول دوره آزمایشی به شورا ارائه دهند.

شورا در نهایت با بررسی کامل برنامه آزمایشی خیابان مدرسه و نظارت بر تابلوی الکتریکی جدید، تصمیم خواهد گرفت که آیا نصب تابلوهای الکتریکی برای دیگر خیابان‌های مدرسه در وست‌مینستر مؤثر واقع می‌شود یا خیر و به این ترتیب برای نصب آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

عضو کابینه شورای شهر وست‌مینستر در بخش مدیریت شهر و کیفیت هوا، خیابان‌های مدرسه را تنها یکی از راه‌هایی معرفی کرد که به کمک آن می‌توان محیط زیست را حفظ و جوامع را ایمن‌تر کرد؛ چرا که ترافیک کمتر باعث تشویق مردم به انتخاب اشکال فعال‌تر و پایدارتر جابه‌جایی در شهر می‌شود. این امر سطح کیفیت هوا را در منطقه بهبود می‌بخشد و با سلامتی بیشتر شهروندان نیز همراه خواهد بود. وی نصب تابلوهای الکتریکی را نیز گام دیگری برای ایجاد تغییرات دانست، زیرا مشاهده زمان فعالیت مدرسه کار رانندگان را آسان‌تر می‌کند، در نتیجه افراد بیشتری می‌توانند از این مناطق برای پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری بهره ببرند.

مدیر مدرسه ابتدایی سنت‌مری نیز از نصب تابلوی جدید ابراز خوشحالی و رضایت کرد؛ چرا که از این طریق مدرسه می‌تواند پیام‌های واضح‌‎تری را در مورد خیابان مدرسه و زمان‌بندی آن ارائه دهد. وی داشتن خیابان مدرسه و نصب تابلوی جدید را کمک بزرگی دانست که طی سال‌های اخیر به کاهش آلودگی هوا در فضای اطراف مدرسه و میدان برایانستون منجر شده و همچنین اطمینان حاصل کرده است که تمام دانش‌آموزان و والدین آن‌ها ایمن و سالم به خانه‌هایشان برسند.

کد خبر 587753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.