۸۹ هزار همدانی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن هستند

استاندار همدان گفت: تاکنون ۱۲۲ هزار نفر در استان همدان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که ۸۹ هزار نفر از آن‌ها واجد شرایط هستند و شهرداری‌های استان و نظام مهندسی در مجموع باید پروانه ساختمانی را ظرف یک ماه صادر کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم تیرماه_ در شورای تأمین مسکن با بیان این‌که طرح نهضت ملی مسکن در همدان موقعیت خوبی دارد، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۵ جلسه چهار ساعته در حوزه معاونت عمرانی در رابطه با پیگیری طرح نهضت ملی مسکن، تأمین زمین و طرح‌های مرتبط با آن برگزار شده است.

وی افزود: با همکاری معاونت امور عمرانی و اداره کل راه و شهرسازی، زمین‌های دولتی در راستای طرح نهضت ملی مسکن، در شهرستان‌های ده‌گانه، تک به تک مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

استاندار همدان با بیان اینکه ۶۸۰ هکتار زمینی که برای طرح نهضت ملی مسکن به شهر همدان الحاق شده، معادل شهری به اندازه تویسرکان است، خاطرنشان کرد: تلاش اعضا شورای تأمین مسکن استان در راستای تأمین زمین برای انجام طرح نهضت ملی مسکن قابل تقدیر و تشکر است.

وی با تاکید بر این‌که از تجارب مدیریت جدید اداره کل راه و شهرسازی استان در راستای انجام طرح نهضت ملی مسکن استفاده می‌شود، تصریح کرد: طبق اقدامات و پیگیری‌های انجام شده، تا به امروز، حدود ۱۳۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن آماده کرده‌ایم و با قدرت این طرح را انجام و اجرا خواهیم کرد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه معاونت عمرانی استانداری به‌طور جدی مشکل تأمین زمین در شهرستان‌ها را پیگیری کند، به گونه‌ای که هیچ شهری در استان نباید مشکل زمین داشته باشد، گفت: در واگذاری و جانمایی طرح نهضت ملی مسکن در استان، خانواده ایثارگران در اولویت باشند.

وی گفت: تاکنون ۱۲۲ هزار نفر در استان همدان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که ۸۹ هزار نفر از آن‌ها واجد شرایط هستند و شهرداری‌های استان و نظام مهندسی باید پروانه ساختمانی را ظرف مدت یک ماه صادر کنند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه با توجه به گزارش‌های اعضای شورای تأمین مسکن استان از پروژه‌های در حال اجرا، وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان امیدوارکننده و خوب است، افزود: ۹۶ واحد از پروژه مسکن مهر باقی مانده که باید تبدیل وضعیت شده و پس‌از اتمام نیز واگذار خواهند شد.

وی ادامه داد: بر اساس تکلیف دولت و مصوبات ستاد ملی تأمین مسکن، سهمیه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به تفکیک استانی و شهرستانی مشخص شود.

کد خبر 587734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.