افزایش ۲ برابری تعداد مبتلایان به کرونا در کره‌جنوبی

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان جدید به بیماری کووید-۱۹ در کره‌جنوبی دو برابر شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در کره‌جنوبی تأیید کرد که این کشور وارد موج جدیدی از بیماری کووید -۱۹ شده است به طوری که تعداد مبتلایان جدید به این بیماری به بالاترین میزان خود در دو ماه گذشته رسیده و دو برابر شده است. کارشناسان هشدار داده‌اند که تعداد مبتلایان روزانه ممکن است در ماه آینده به حدود ۲۰۰ هزار مبتلا افزایش پیدا کند.

روند صعودی ناشی از گسترش سریع جهش بسیار مسری سویه‌های جدید امیکرون است که در مقایسه با جهش‌های قبلی، مسری‌تر است و بهتر می‌تواند ایمنی ناشی از عفونت طبیعی یا دریافت واکسن را خنثی کند. عامل دیگری که که باعث شیوع مجدد ویروس کرونا شده، کاهش ایمنی است؛ محافظت توسط واکسن یا پادتن‌های بعد از ابتلاء با گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند.

به گفته متخصصان، رشد فعالیت‌های خارج از منزل پس از کاهش قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی، باعث شد کره جنوبی شاهد روند صعودی مبتلایان باشد. براساس گروه سنی، افراد ۲۰ ساله بیشترین سهم از کل عفونت‌ها در هفته گذشته را به خود اختصاص دادند و ۲۱ درصد مبتلایان هستند پس از آن افراد ۳۰ ساله با ۱۵.۹ درصد و افراد ۴۰ ساله با ۱۵.۲ درصد قرار گرفتند.

کد خبر 587733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.