اختصاص قیر رایگان به روستاها پیگیری شود

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: اختصاص قیر رایگان به روستاها پیگیری شود و واریز اعتباراتی برای دهیاری‌های شهرستان به صورت ویژه جهت زیرسازی آسفالت روستاها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _ سه‌شنبه بیست‌ویکم تیرماه _ در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان خانمیرزا، اظهار کرد: شهرستان خانمیرزا سراسر بحران است و در بحث زیرساخت‌ها و مسائل جزئی و کلی نیاز به تأمین اعتبار ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه دشت حاصلخیز خانمیرزا مورد بی‌مهری و کم لطفی قرار گرفته است، افزود: بحران اصلی استان به خصوص شهرستان خانمیرزا کم‌آبی است و باید از ظرفیت‌های موجود در مدیریت بحران استان نهایت استفاده را ببریم، چراکه در زمینه آبیاری اراضی کشاورزی، فرونشست زمین و جاده‌های مواصلاتی مسائل از مرز بحران عبور کرده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان، تصریح کرد: برای اجرای طرح‌های هادی روستایی در بخش مرکزی خانمیرزا و بخش ارمند خاصه در دهستان جوانمردی با مشکلات جدی وجود دارد و مردم از بنیاد مسکن که متولی این کار است انتظار دارند ضمن بازدید میدانی، نسبت به رفع مشکلات و بازنگری طرح اقدام کنند.

وی با اشاره به مشکلات راه‌های روستایی در شهرستان خانمیرزا، افزود: باید اختصاص قیر رایگان به روستاها پیگیری شود و واریز اعتباراتی برای دهیاری‌های شهرستان به صورت ویژه جهت زیرسازی آسفالت روستاها در دستور کار باشد.

باقری با تاکید بر لزوم رفع مشکل تداخل اراضی در شهرستان خانمیرزا و سایر مشکلات مردم با منابع طبیعی، گفت: واگذاری بخشی از اراضی ملی در شهرستان به ناحق انجام شده است؛ همچنین زمین‌هایی در چند نقطه شهرستان سال‌ها پیش جهت احداث شهرک‌های دامپروری و کشاورزی تصرف شده است، اما بلاتکلیف مانده است که باید سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی مشخص کند زمین‌ها آزاد و به افراد دیگری واگذار شود یا پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: اختصاص اعتبار لازم جهت جاده گوشکی به پل قره، جاده مواصلاتی آلونی –ده صحرا- جوانمردی و سه راهی ارمند تا بوگر از ضروریات است.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌های کشور گفت: جهت انتقال آب به طرح‌های کشاورزی و مصارف شرب، اعتبارات کمی اختصاص داده می‌شود، لذا انتظار می‌رود ضمن اهتمام مسئولان به این موضوع، از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای احیای شهرستان خانمیرزا استفاده شود.

کد خبر 587712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.