دبیرخانه برگزاری مسابقات راه‌اندازی می‌شود

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: دبیرخانه برگزاری مسابقات در اداره کل نوآوری و خلاقیت شهرداری اصفهان برای مجموعه شهرداری و سازمان‌های وابسته به آن راه‌‎اندازی می‌شود.

مرتضی نصوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه ایده برگزاری مسابقات در شهرداری اصفهان، سازوکاری برای دریافت و جذب خلاقیت گروه‌های حرفه‌ای کشور تلقی می‌شود، اظهار کرد: مکانیزم مسابقات کمک می‌کند تا امید در بین جوانانی که در حوزه‌های مختلف به‌صورت تخصصی ادامه تحصیلی دادند و فارغ‌التحصیل شده‌اند و فرصت‌های استخدامی کمتری در اختیار دارند، ایجاد شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات در شهرداری، افزود: جوانان متخصص می‌توانند از فرصت برگزاری مسابقات بهره‌مند شوند، زیرا در صورت ارائه طرح‌های مطلوب و کسب رتبه می‌توانند از جوایز مربوطه بهره ببرند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: شفافیت در شاخصه‌های ارزیابی موضوع بسیار مهمی است که از ابتدای برگزاری هر مسابقه باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه حضور یک مدیر مسابقه قوی و برون سازمانی نیز اهمیت بسیاری دارد که می‌تواند در جذب مخاطبان اصلی مسابقه کمک شایانی داشته باشد، خاطرنشان کرد: حضور داوران قوی نیز در امر برگزاری مسابقات اهمیت دارد، زیرا انگیزه بسیاری از افرادی که در مسابقات شرکت می‌کنند، به دلیل تأیید گرفتن از داوران مسابقات است.

نصوحی با بیان اینکه دقیق بودن شرایط مسابقه، تناسب داشتن جوایز آن و همچنین رعایت زمان‌بندی‌های اعلام شده در روند برگزاری مسابقات، در برگزاری یک مسابقه موفق بسیار مؤثر است، اضافه کرد: بر این اساس در نظر داریم دبیرخانه برگزاری مسابقات را در اداره کل نوآوری و خلاقیت شهرداری اصفهان برای مجموعه شهرداری و سازمان‌های وابسته دایر و نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری ۱۰ مسابقه مختلف در زمینه‌های متعدد همچون حمل‌ونقل، برنامه‌ریزی شهری، مدیریت پسماند و دیگر زمینه‌ها در دستور کار قرار دارد، گفت: تا به امروز چندین مسابقه در مجموعه شهرداری برگزار شده است که می‌توان به طراحی ورودی باغ گل‌ها، طراحی نیمکت، ایستگاه اتوبوس و سطل‌های زباله برای گذر فرهنگی چهارباغ اشاره کرد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان اظهار امیدواری کرد: با انجام این مجموعه اقدامات بتوانیم در سطح ملی، ایده‌های خلاقانه را از گروه‌های حرفه‌ای دریافت کنیم و از آن بهره‌مند شویم.

کد خبر 587677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.