حمایت کمیته امداد استان اصفهان از ۶۴ هزار زن سرپرست خانوار

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: درحال‌حاضر ۶۴ هزار و ۴۳۴ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان هستند.

هادی بنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه درحال‌حاضر بیش از ۶۴ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد هستند، اظهار کرد: این زنان با عواملی مانند فوت یا زندانی بودن همسر و طلاق مواجه هستند بدین خاطر کمیته امداد استان برای جلوگیری از آسیب‌پذیری، این زنان را شناسایی و زیر چتر حمایتی خود قرار می‌دهند.

لزوم توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

وی با اشاره به عوامل تأثیرگذار بر توانمندی زنان سرپرست خانوار و جلوگیری از آسیب‌پذیری بیشتر این قشر، افزود: این نهاد برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در ابعاد اجتماعی، فردی و فرهنگی با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف و در بعد اقتصادی با ایجاد اشتغال پایدار، گام‌های مؤثری برداشته است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با تأکید بر هزینه‌های سنگین مسکن و سرپناه امن به مشکل غالب این خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: اغلب خانوارهای تحت حمایت با این چالش روبه‌رو هستند که با مشارکت خیران و ارائه تسهیلات ودیعه، احداث یا خرید مسکن، سعی در رفع این مشکلات داریم.

وی بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات زنان سرپرست خانوار فقدان توانایی در کسب فرصت‌های شغلی مناسب است، اظهار کرد: این قشر آسیب‌پذیر را در زنجیره مشاوره، آموزش و ارائه تسهیلات اشتغال، به بازار کار سوق می‌دهیم تا با کسب درآمد مناسب و ایجاد بستر حمایتی بیمه، به خودکفایی ایشان کمک شود.

کد خبر 587637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.