بازیافت دوچرخه‌های کهنه و بلاصاحب در اتریش

بعضی از شهرها برای ترویج دوچرخه‌سواری به حذف تدریجی وسایل نقلیه آلاینده بسنده می‌کنند اما شهرهایی نیز وجود دارد که با رعایت اصل اقتصاد دایره‌ای، بازیافت دوچرخه را در پیش گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دوچرخه‌سواری به‌عنوان یک جایگزین مناسب برای جابه‌جایی در سراسر اروپا در حال افزایش است. دولت‌های محلی در شهرها و روستاها، مشتاق بهبود زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری و معرفی مزایای جدید برای کسانی هستند که خودروهای خود را رها می‌کنند و در عوض جایگزین‌های سالم‌تر و سازگار با محیط‌زیست را انتخاب می‌کنند.

مقامات شهر گراتس اتریش صرفاً به محبوب کردن دوچرخه‌سواری بسنده نکرده‌اند بلکه در عوض، دوچرخه‌سواری را فعالیتی کاملاً پایدار کرده‌اند.

در این شهر، دیگر سرنوشت هیچ دوچرخه‌ای مختوم به دفن‌گاه‌ها نمی‌شود بلکه به محض اینکه طول عمر معمول آنها تمام می‌شود، مقامات محلی موظف به جمع‌آوری دوچرخه‌هایی می‌شوند که دور انداخته شده یا در اطراف شهر رها شده است.

بازیافت دوچرخه‌های کهنه و بلاصاحب در اتریش

پس از جمع‌آوری، مواردی که قابل تعمیر است، کاربرد دوباره پیدا می‌کنند و در انبار قرار می‌گیرند. دوچرخه‌هایی که غیرقابل تعمیر هستند، بازیافت می‌شوند و برای اهداف مختلف مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرند. اگر هیچ شخصی برای دریافت دوچرخه گم‌شده خود در طول یک ماه مراجعه نکند، دوچرخه به مالکیت دولت درمی‌آید و در اختیار شرکت‌ها و کسب‌وکارهای اجتماعی-اقتصادی محلی قرار می‌گیرد تا از آن به درستی استفاده کنند.

الکه کاهر، عضو شورای شهر گراتس در این رابطه گفت: "هدف و مزایای این روش جدید مشخص است؛ از یک طرف برای ما مهم است که دوچرخه‌های ضایعاتی حذف شوند تا از اشغال پارکینگ‌ها و ایجاد مانع در پیاده‌روها جلوگیری شود و از سوی دیگر، منطقی است که بتوان آنها را بازیافت کرد و مورد استفاده مجدد قرار داد."

بازیافت دوچرخه‌های کهنه و بلاصاحب در اتریش

کد خبر 587633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.