اجرای ۵ ویژه‌برنامه در اصفهان به مناسبت روز بدون پلاستیک

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از اجرای چندین ویژه‌برنامه با هدف آموزش شهروندان در خصوص معضلات پسماندهای پلاستیکی و آشنایی با راهکارهای کاهش تولید این پسماندها به مناسبت روز بدون پلاستیک خبر داد.

به گزارش ایمنا، غلامرضا ساکتی اظهار کرد: جنگ فرهنگی، آموزشی شهروندی ویژه عموم شهروندان ساکن در منطقه ۱۵ با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی و معاونت خدمات شهری این منطقه، روز بیست‌ویکم تیرماه در فرهنگسرای کوثر واقع در خیابان مسجد علی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار شد.

وی افزود: از بخش‌های مختلف این برنامه می‌توان به گذر آموزشی و نمایش پوسترهایی با محوریت مدیریت پسماند، کارگاه نقاشی با محوریت مدیریت پسماند برای کودکان، مسابقه ویژه کودکان و بزرگسالان و توزیع کتاب‌های پاکیمن و تبدیل شوندگان با عنوان "پاکیمن و پسماندهای پلاستیکی" به کودکان جهت افزایش آگاهی آنها در خصوص پسماندهای پلاستیکی اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: کارگاه آموزشی دوخت کیسه‌های پارچه‌ای در منطقه ۱۴ شهرداری برنامه دیگری است که در راستای آموزش و ترغیب استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی برگزار می‌شود.

وی از اجرای برنامه‌های آموزشی فرهنگی در بازارهای روز کوثر خبر داد و گفت: این برنامه با همکاری سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در روزهای بیست‌ویکم و بیست‌ودوم تیرماه در بازارهای روز کوثر شماره ۱۴ (بلوار شفق) و شماره پنج (همدانیان) از ساعت ۱۲ تا ۱۹ برگزار می‌شود.

ساکتی گفت: جانمایی و استقرار ایستگاه آموزشی، توزیع محصولات فرهنگی و جعبه‌های ایمن مخصوص ذخیره‌سازی پسماند ویژه خانگی، اجرای نمایش پرفورمنس، توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای، پخش پادکست آموزشی و تکمیل فرم سنجش اثربخشی فعالیت‌های آموزشی انجام شده از بخش‌های مختلف این برنامه است.

وی ادامه داد: پاکسازی ورودی جنوب غرب اصفهان با همکاری معاونت خدمات شهری منطقه ۱۳ شهرداری از کیسه‌های پلاستیکی رها شده در طبیعت با همکاری نوجوانان همیار محیط زیست و جمعیت حمایت از کودکان کار مهر زنده‌رود، در روز بیست‌ودوم تیرماه از دیگر برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری است.

کد خبر 587630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.