اهتمام شهرداری قم برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب

شهردار قم با اشاره به ورود اصولی شهرداری به رفع معضل سگ‌های بلاصاحب، گفت: مقرر شده است این حیوانات به صورت اصولی از سطح شهر جمع‌آوری و به مراکز در نظر گرفته جا به‌جا می‌شوند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد اظهار کرد: معضل سگ‌های بلاصاحب موجب آزردگی شهروندان شده است و جمع‌آوری آنها از طریق سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با نظارت بیشتر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: شهرداری قم در کنار مدیریت شرایط موجود، حامی حقوق طبیعی و ذاتی این حیوانات است و تلاش می‌کند سگ‌های بلاصاحب به صورت اصولی از سطح شهر جمع‌آوری و به مراکز در نظر گرفته جابه‌جا شوند.

شهردار قم مدیریت صحیح و اصولی پسماندها را از عوامل مهم در جلوگیری از ازدیاد و خطرات ناشی از سگ‌های بلاصاحب دانست و گفت: مجموعه نیروهای شهرداری در کنار مدیریت مطلوب این مسأله، همراهی شایسته‌ای با گروه‌های حامی حقوق حیوانات در جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب داخل شهر داشته باشند.

وی ادامه داد: جلوگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و پیشگیری از احتمال بروز و سرایت برخی از بیماری‌ها نیز ضرورت جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب را دوچندان کرده است، البته در راستای رفع نگرانی برخی از شهروندان نسبت به تردد موش‌های مزاحم در سطح شهر و عرصه‌های تفریحی و سبز نیز اقداماتی انجام خواهیم داد.

کد خبر 587617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.