هوشمندسازی لازمه رسیدن به توسعه است

معاون اداری و توسعه نیروی انسانی شهردار اهواز با بیان اینکه هوشمندسازی برای توسعه شهری اختیاری نیست، بلکه یک الزام است، گفت: اگر رضایت شهروندان در انجام امور سرلوحه دستگاه‌های اجرایی باشد، ابزاری جز فناوری اطلاعات برای این کار وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید فردانی امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم تیرماه_ در آئین افتتاح پروژه‌های هوشمند شهرداری اهواز، اظهار کرد: امروزه هوشمندسازی برای توسعه شهری اختیار نیست، بلکه یک الزام است و اگر رضایت شهروندان در انجام همه امور سرلوحه دستگاه‌های اجرایی باشد، ابزاری جز فناوری اطلاعات برای این کار وجود ندارد.

وی افزود: سال‌های زیادی است که در دنیا برای افزایش سرعت ارائه خدمات و افزایش شفافیت از ابزار فناوری اطلاعات استفاده می‌شود؛ در حوزه مدیریت شهری نیز به دلیل استفاده از اطلاعات بروز و تصمیم‌گیری بر اساس اطلاعات درست از این ابزار استفاده می‌شود.

معاون اداری و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز با بیان اینکه در مواقع بحران عمده‌ترین مشکل مدیریت شهری اطلاعات توصیفی مکانی مورد نیاز برای رفع بحران است، تاکید کرد: شهر و شهرداری تنها در پروژه‌های عمرانی خلاصه نمی‌شود، لذا در این دوره مدیریت شهری به حوزه‌های نرم‌افزاری و هوشمندسازی در کنار پروژه‌های عمرانی توجه می‌شود.

وی ادامه داد: اگر به دنبال تحول و توسعه در شهر هستیم، باید بدانیم که تحول در شهرداری لازمه آن است؛ اگر اطلاعات درست و به موقع در اختیار نداشته باشیم، نمی‌توانیم تصمیم درست را در زمان درست بگیریم.

فردانی با بیان اینکه در حال حاضر هوشمندسازی در دو حوزه شهر و شهرداری خلاصه می‌شود، اضافه کرد: اولین قدم در مسیر هوشمندسازی برداشته شده است و عمده پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری می‌رسد در حوزه شهرداری و ارائه خدمات به شهروندان است تا ساختارها، فرایندها و چارچوب‌های شهرداری را بهتر بشناسیم و تصمیم‌گیری کنیم.

وی گفت: در سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار درخواست در مناطق هشت‌گانه شهرداری اهواز برای اطلاع‌ شهروندان انجام شد، درخواست‌ها منجر به ترددهای زیاد و اتلاف وقت شهروندان می‌شد، امروز با فراهم‌شدن زیرساخت‌های لازم نیازهای شهروندان در یک پنجره واحد به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

معاون اداری و توسعه نیروی انسانی شهردار اهواز خاطرنشان کرد: در شهرداری در دو حوزه عمرانی و نرم‌افزاری اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است و تا آبان‌ماه سال جاری دومین مرحله زیرساخت‌های هوشمندسازی تکمیل خواهد شد.

کد خبر 587612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.