از برگزاری پاتوق نوجوان تا کلاس‌های آموزشی در منطقه ۲

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با تشریح ویژه‌برنامه‌های تابستانه این منطقه، گفت: برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های ویژه فرهنگی، تفریحی و آموزشی در سطوح مختلف برای تابستان امسال در دستور کار قرار دارد.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تابستان امسال با توجه به کاهش شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های ویژه‌ای در فرهنگسراها توسط اداره فرهنگی اجتماعی منطقه دو شهرداری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه امسال تابستان متفاوتی را در منطقه دو برای تمام گروه‌های سنی برنامه‌ریزی کرده‌ایم، ادامه داد: تابستان ۱۴۰۱ در تمام فرهنگسراهای این منطقه کلاس‌های ویژه کودکان، پرورش ذهن خلاق، مهارت‌آموزی و «پاتوق نوجوان» در نظر گرفته شده است که ثبت‌نام نوجوانان از ابتدای تیرماه آغاز شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های ویژه فرهنگی، تفریحی و آموزشی در سطوح مختلف برای تابستان امسال در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه یادگیری مهارت ارتباطی، آموزشی، فنی و کسب‌وکار، هنر نقاشی، تدوین و تهیه کلیپ، عکاسی، فن بیان، سرود، تئاتر، آموزش فرهنگ شهروندی و کلاس‌های مختلف متناسب با هیجانات دوران نوجوانی از ابتدای تیرماه آغاز شده است، اضافه کرد: اردوهای فرهنگی و تفریحی پرهیجان و بانشاط، مطابق سن و متناسب با روحیات نوجوانان با عناوین اصفهان‌شناسی، تیراندازی و فوتبال برگزار می‌شود.

پاتوق نوجوانی؛ برنامه‌ای شاد برای ۱۰ تا ۱۸ ساله‌های منطقه دو

صیرفی‌نژاد تاکید کرد: پاتوق نوجوانی در دو رده ۱۰ تا ۱۴ سال و ۱۴ تا ۱۸ سال در فرهنگ‌سراها برگزار می‌شود که تاکنون جذب مخاطب بالایی داشته و در فرهنگسرای معلم، امام حسین (ع)، سراج و اسوه در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: کانون‌های پاتوق نوجوانی از ابتدای تیرماه آغاز شده است، اما شهروندان علاقه‌مند به‌حضور در این کلاس‌ها که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند تا ابتدای مردادماه به فرهنگسراهای سطح منطقه دو مراجعه کنند و به پاتوق‌های نوجوانی بپیوندند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از جمله برنامه‌های مهم تابستان امسال را آموزش کسب‌وکار برای سنین نوجوان و جوان، برندسازی جهت ایجاد کسب‌وکار، ایجاد درآمد و مدیریت مالی و اقتصادی در تمام فرهنگسراها دانست و گفت: قصد داریم از دوران نوجوانانی ذهن آنها را با حوزه اقتصاد و مدیریت مالی آشنا کنیم تا آینده روشن در اقتصاد داشته باشند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های فرهنگسراها، افزود: کانون همسران و زوج‌های جوان در سه مقطع سال‌های ابتدایی ازدواج، ۱۰ سال ابتدای زندگی مشترک و ۲۰ سال بعد از زندگی مشترک برگزار می‌شود.

کلاس آموزشی «فرصت و تهدید فضای مجازی» در منطقه ۲

صیرفی‌نژاد تصریح کرد: با توجه به اینکه قصد شهرداری منطقه دو برای برگزاری این کلاس‌ها افزایش آگاهی و ارتقای کیفیت آموزش است، لذا در کانون همسران و پاتوق نوجوان نیز موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای با محوریت «فرصت و تهدید فضای مجازی» برای ارتقای کیفیت زندگی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اردوهای تفریحی، علمی و گردشگری در سطح شهر اصفهان در رده‌های سنی مختلف به صورت هفتگی برای تمام اقشار در نظر گرفته‌ایم، گفت: یکی از برنامه‌های شاخص دیگر که در تابستان برگزار می‌شود، کانون مادران، پاتوق مردانه و پاتوق شهروندان ارشد به نام «گنجینه‌های سفید» است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه پاتوق‌های مردانه بعد از نماز مغرب و عشا شامل برنامه تفریحی و سرگرمی، مشاوره‌ای و خانواده، سواد رسانه‌ای خانواده و مهارت ارتباطی برگزار می‌شود، اضافه کرد: «کانون مادران» برای آموزش هنر به صورت تک‌جلسه‌ای، مشاوره فردی و اجتماعی بر اساس نیازسنجی و رسیدن به ارتقای کیفی شهروندان این منطقه برگزار می‌شود.

وی افزود: به دلیل اینکه زنان نقش مهمی در تربیت نسل سالم کشور دارند، لذا برنامه‌های مهم شهرداری منطقه دو شهرداری برای زنان در جهت بالا بردن سطح اطلاعات آنها در ابعاد مختلف در فرهنگسراها پیش از ازدواج تا بعد ازدواج برگزار می‌شود.

صیرفی‌نژاد با بیان اینکه جمعیت برخی از محله‌ها منطقه دو روند رو به سالمندی چشمگیری است، افزود: برنامه‌ای تحت عنوان «شهروندان ارشد» برای سالمندان با شعار سالمندی فصل جدید زندگی در نظر گرفته شده است. با توجه به وجود اوقات فراغت در فصل تابستان، برنامه‌های تفریحی برای اقشار مختلف و شرکت‌کنندگان این منطقه در بوستان‌های محلی و فرهنگسراها با ارائه الگوی آموزش تفریحی سالم با عنوان «عصرانه‌های بانشاط» برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده است که هر شب در یکی از بوستان‌های این منطقه برگزار می‌شود.

کد خبر 587590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.