وقوع پیک جدید کرونا در مرداد و شهریورماه/سرعت انتقال سویه‌های جدید بیشتر از سویه‌های قبل

عضو ستاد ملی کرونا با بیان اینکه سرعت انتقال سویه‌های جدید بسیار بیشتر از سویه‌های قبل است و به سرعت افراد را مبتلا می‌کند، گفت: براساس تخمین‌ها و پیش‌بینی‌ها در مرداد و شهریورماه به پیک جدید کرونا خواهیم رسید.

مینو محرز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به علت انتشار سویه‌های BA.4 و BA.5 که در اروپا و آمریکا نیز شایع است، هر روز بر تعداد بیماران مبتلا به بیماری کرونا افزوده می‌شود، سرعت انتقال سویه‌های جدید بیشتر از سویه‌های قبل است و به سرعت افراد را مبتلا می‌کند.

وی با بیان اینکه علائم و تأثیر ابتلاء به این سویه‌ها برای افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای شدیدتر است، افزود: افرادی که به نوبت یادآور واکسن رسیده‌اند، برای تکمیل واکسیناسیون خود با واکسن‌های در دسترس اقدام کنند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا با بیان اینکه کشور آمادگی انجام و تکمیل واکسیناسیون کرونا را دارد، ادامه داد: درحال‌حاضر دوز چهارم واکسن کرونا برای همه افراد و افراد با سن بالا یا دارای بیماری زمینه‌ای تزریق می‌شود.

تکمیل واکسیناسیون و تزریق دوز سوم اولویتی مهم

وی تصریح کرد: افرادی که فاصله زمانی زیادی از تزریق دوز دوم آن‌ها می‌گذرد اما دوز سوم را تزریق نکرده‌اند، ابتدا برای تزریق دوز سوم مراجعه کنند.

محرز با بیان اینکه تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا طی هفته آینده بیشتر خواهد شد، اضافه کرد: براساس تخمین‌ها و پیش‌بینی‌ها در مرداد و شهریورماه به پیک بعدی کرونا خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه بیشتر بیماران سرپایی از افرادی هستند که واکسن تزریق کردند اما دارای بیماری زمینه‌ای هستند، گفت: این افراد به علائم خود توجه زیادی ندارند و تفکر آن‌ها بر ابتلاء به سرماخوردگی است.

لزوم توجه به رعایت دستورات بهداشتی

وی با بیان اینکه در صورتی که واکسیناسیون در مقابل بیماری کرونا انجام نمی‌شد ابتلاء به سویه امیکرون در کشور بیشتر می‌شد، ادامه داد: درحال‌حاضر باید اصل پیشگیری از ابتلاء در دستور کار قرار گیرد و افراد واکسیناسیون و تکمیل مراحل آن و استفاده از ماسک، رعایت اصول بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه با افزایش تعداد ابتلاء تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها نیز افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: این یک اصل است که با افزایش بیماران مبتلا به بیماری کرونا، افراد با سن بالا و دارای بیماری زمینه‌ای که نسبت به واکسیناسیون اقدام نکرده‌اند، متوجه خطر بیشتری هستند.

کد خبر 587576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.