تحقق اهداف شهر خلاق بندرعباس با حمایت از طرح‌های خلاقانه صنایع دستی

سرپرست مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری بندرعباس گفت: اهداف شهر خلاق بندرعباس با حمایت از طرح‌های خلاقانه صنایع دستی محقق می‌شود.

مسلم عاشوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برنامه‌های راهبردی اشتغال در حوزه صنایع دستی با هدف حمایت از تولید داخلی و افزایش صادرات از طریق کار تیمی با همکاری همه سازمان‌ها، حمایت از صنعتگران جهت افزایش کارگاه‌ها، توانمندسازی کسب‌وکارهای حوزه صنایع دستی در زمینه کارآفرینی، بازاریابی، فروش و تبلیغات و برنامه توسعه آموزش عالی صنایع دستی و هنرهای محلی با همکاری جامعه دانشگاهی بخشی از وظایف و برنامه‌های مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری بندرعباس است.

وی با بیان اینکه بندرعباس به عنوان جنوبی‌ترین شهر ایران، دروازه ورود سایر ملل و به عنوان یکی از مهمترین مراکز اقتصادی و صنعتی ایران مطرح است، افزود: رویکرد اقتصادی و وجود بازارهای بین المللی می‌تواند فرصتی برای توسعه اقتصادی شهر خلاق بندرعباس باشد و این شهر می‌تواند قطب بین‌المللی توسعه صنایع دستی خلاق برای شهرهای مجاور باشد.

سرپرست مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری بندرعباس تصریح کرد: از جمله برنامه‌های مهم این مرکز برای توسعه و گسترش صنایع دستی، می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای ملی و بین‌المللی صنایع دستی با هدف گسترش این هنر و ایجاد بازارهای فروش برای صنعتگران، حمایت از طرح‌ها و مقاله‌های پژوهشی که منجر به ثبت ملی و بین‌المللی صنایع دستی و هنرهای محلی بندرعباس شود، آموزش رشته‌های مختلف صنایع دستی در محلات و برپایی جشنواره‌های صنایع دستی و آئین‌های سنتی در محلات اشاره کرد.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با ارتباط مستقیم و مستمر از طریق برگزاری نشست‌های هفتگی با صنعتگران این حوزه، از طرح‌ها و ایده‌هایی که قابلیت اجرایی دارند استفاده شود. همچنین با حضور پررنگ در فضای مجازی و از طریق گروه‌ها و صفحات مجازی مرکز و تماس‌های شهروندان، در جریان پیشنهادهای آنان قرار خواهیم گرفت و در حد توان به آنها عمل خواهیم کرد.

عاشوری با اشاره به چگونگی حمایت از طرح‌های خلاقانه، گفت: حمایت از طرح‌های خلاقانه و قابل اجرا در حوزه صنایع دستی از مهمترین برنامه‌های این مرکز و در راستای تحقق اهداف شهر خلاق بندرعباس است. مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری بندرعباس آمادگی خود را جهت حمایت از ایده‌های خلاقانه‌ای که مورد تأیید کارشناسان و قابلیت اجرایی داشته باشد را با حفظ حقوق طراح آن اعلام می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که مهمترین رویدادهای سال گذشته چه بوده است و مرکز برای امسال چه برنامه‌ای دارد؟، اظهار کرد: جشنواره‌های صنایع دستی، آموزش مجازی رشته‌های مختلف صنایع دستی به صورت مجازی، پنجشنبه‌بازارهای خلاق صنایع دستی، نمایشگاه صنایع دستی و عرضه محصولات خانگی، کارگاه‌های آموزشی، ایده‌گاه‌های خلاقیت و نوآوری، حضور در وبینارهای جهانی و نشست با سفیران کشورهای نیکاراگوئه و هند سال گذشته برگزار شد.

سرپرست مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری بندرعباس تصریح کرد: سال جاری علاوه بر ادامه برنامه‌های سال گذشته به صورت باشکوه‌تر، آموزش صنایع دستی و کارگاه‌های آموزشی را باکیفیت و کمیت بیشتری برگزار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز خلاقیت اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی رشته‌های مختلف صنایع دستی با حضور اساتید برجسته این حوزه در فرهنگسراهای مجموعه شهرداری کرده است. همچنین در نظر دارد با هماهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش در مهرماه جهت حفظ و گسترش صنایع دستی نسبت به آموزش هنرهای دستی بومی در ساعات درس کار و فناوری در مدارس سطح شهر اقدام کند.

کد خبر 587564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.