انجام آموزش‌های چهره به چهره برای تفکیک زباله از مبدا در کرج

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از اجرای طرح آموزش چهره به چهره به شهروندان برای نهادینه کردن فرهنگ تفکیک زباله از مبدا در منطقه شش شهرداری این کلان‌شهر خبر داد.

محمدرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت آگاهی شهروندان از توجه جدی به محیط زیست با تفکیک پسماندهای شهری از مبدا، اظهار کرد: شیوه‌های کم‌حجم‌سازی پسماندها و تبدیل آن به خشکاله، جمع‌آوری یک روز در میان زباله و آشنایی با نرم‌افزار بهروب توسط کارشناسان سازمان مدیریت پسماند از جمله اقدامات انجام شده در اجرای طرح آموزش چهره به چهره به شهروندان برای نهادینه کردن فرهنگ تفکیک زباله از مبدا است.

وی افزود: کارشناسان مدیریت پسماند شهرداری کرج آموزش‌های لازم را به صورت چهره به چهره و توزیع بروشورهای اطلاع‌رسانی بازیافت در سرای محله‌ها، مساجد و منازل مسکونی واقع در منطقه ۶ شهرداری کرج ارائه دادند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تصریح کرد: آموزش چهره به چهره در مدارس، مراکز علمی، میادین میوه و تره‌بار و حتی جلوی در منازل انجام می‌شود و شهروندان با مشارکت در این کار می‌توانند به کاهش تولید پسماند کمک کنند.

وی ادامه داد: مدیریت شهری هزینه‌های زیادی را صرف تفکیک پسماندهای تر و خشک می‌کند که با نهادینه شدن این فرهنگ و انجام آن از سوی شهروندان در مبدأ، می‌توان هزینه‌ها را صرف فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کرد.

خسروی با اشاره به همکاری مثبت شهروندان منطقه شش شهرداری کرج، خاطرنشان کرد: کارشناسان مدیریت پسماند علاوه بر مراجعه به درِ منازل و مراکز تجاری نسبت به ارائه بسته‌های آموزشی تفکیک زباله از مبدا که شامل بروشور و کیسه‌های آبی رنگ مخصوص تفکیک پسماند بود، اقدام کردند، همچنین پسماندهای خشک جمع‌آوری شده توسط خودروهای مخصوص حمل پسماند، تحویل گرفته شد.

کد خبر 587545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.