کم کاری در نظافت شهر قابل قبول نیست

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به تصویب طرح شهردار محله گفت: انجام خدمات شهری کمترین و الزامی ترین وظیفه شهرداری است لذا کم کاری در این خصوص قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد حسن پرآور امروز _دوشنبه، بیستم تیرماه_ در نود و چهارمین جلسه شورای شهر دزفول اظهار کرد: خدمات شهری یکی از بدیهی‌ترین وظایف و الزامات قانونی شهرداری‌ها است، اگر شهرداری خدمات شهری خود را به نحو مطلوب اجرا نکند کارهای دیگر به چشم نمی‌آیند چراکه بخش عمده خدمات شهری با سلامت انسان‌ها و محیط زیست در ارتباط است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب فاضلاب دزفول و عدم لایه‌روبی کانال‌ها تصریح کرد: دزفول نزدیک به سیصد هزار نفر جمعیت دارد و روزانه ۲۲۰ الی ۲۳۰ تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود، تقریباً سرانه هر نفر در تولید زباله ۸۰۰ گرم است، حال تصور کنید با وجود عدم تفکیک از مبدا و وضعیت فاضلاب، عملیات جمع آوری زباله به خوبی انجام نشود چه اتفاقی رخ می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول اضافه کرد: مدیران مناطق تنها مسئول صدور پروانه ساختمانی نیستند بلکه حاکم بلامنازع منطقه خود هستند، باید صبح زود از مناطق خود و وضعیت ارائه خدمات بازدید کنند و نباید نسبت به وضعیت خدمات شهری و نظافت شهر بی‌توجه باشند، چراکه این وضع سبب ناراحتی شهروندان، مدیران و نهادهای نظارتی می‌شود، با وجود امکانات و ماشین آلات فراوان جمع آوری زباله با مشکل روبه‌رو است، چنین وضعیتی حتی در زمانی که با گاری زباله‌ها جمع آوری می‌شدند نیز وجود نداشت.

پرآور با اشاره به آب گرفتی و پس زدگی فاضلاب در سطح شهر توضیح داد: شورای شهر مسئولیت اجرایی ندارد، شهرداری و مدیران مناطق باید پیگیر این امور باشند، وقتی کم کاری صورت می‌گیرد کمیسیون خدمات شهری باید تذکرات لازم را به مسئولان و مدیران مناطق مربوطه بدهد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات زباله‌های موجود در سطل‌های زباله هفته‌ها جمع آوری نمی‌شود اما به محض انتشار در فضای مجازی در کمتر از یک ساعت همه زباله‌ها جمع آوری می‌شود و قهرمان سازی صورت می‌گیرد. این در حالی است که ابتدایی‌ترین وظیفه مدیر منطقه جمع آوری زباله‌های سطح منطقه است و نباید کار به انتشار در فضای مجازی کشیده شود، به هیچ وجه کوتاهی و کم‌کاری در جمع آوری زباله مورد قبول نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول ادامه داد: مدیران مناطق باید در تمام زمینه‌های فعالیتی شهرداری فعال باشند و با سرکشی‌های خود همچون یک خریدار، کوچک‌ترین مشکلات را شناسایی کنند. اینکه در یک بعد فعالیت شود قابل قبول نیست چرا که مردم به امید ارائه خدمات توسط شهرداری در خانه‌های خود نشسته‌اند، خدمات شهری کمترین وظیفه شهرداری برای خدمت به شهروندان است در جلسات بعدی باید مدیران خدمات شهری نیز به نوبت حاضر شوند و گزارش عملکرد خود را ارائه دهند.

پرآور توضیح داد: تمدید قراردادهای برون سپاری و درون سپاری شهرداری منوط به رضایت مدیران عمومی خدمات شهری است. مشکل شهروندان مشکل میان ادارات نیست، شهرداری باید پاسخگوی حفاری بدون مجوز توسط آبفا در سطح شهر باشد، اختلاف میان آبفا و شهرداری مشروط بر نظارت دقیق حل شود و عملیات آبفا تا زمانی که مشکلی برای مردم ایجاد نشده است ادامه پیدا کند، آبفا باید هزینه‌هایی که با عملیات خود به مردم تحمیل می‌کند را پرداخت کند.

وی ضمن اعلام تصویب طرح شهردار محله خاطرنشان کرد: آموزش کارکنان شهرداری دارای اهمیت ویژه‌ای است از آنجایی که دزفول در حال حرکت به سمت کلانشهر شدن است، کارکنان شهرداری باید به صورت دقیق آموزش ببینند و توانمند شوند تا نظافت شهر به سرعت انجام شود.

کد خبر 587494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.