سنت‌های غلط ازدواج تبدیل به ارزش شده است

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با بیان اینکه هر فرهنگی برای نهادینه شدن، نیاز به زمان دارد، گفت: سنت‌های غلط ازدواج نیز به دلیل گذشت زمان تبدیل به ارزش شده و باید بتوانیم این سنت‌ها را بشکنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی متقی‌فر درباره برنامه‌های برگزار شده در هفته ازدواج امسال، و تأثیر برنامه‌های هفته ازدواج بر افزایش نرخ ازدواج جوانان اظهار کرد: به طور قطع کار ترویجی و تبلیغی در نهادینه شدن یک فرهنگ و شکستن سنت‌های غلط تأثیر بسزایی دارد اما این گام اول است و باید در این حوزه پیگیر باشیم و کارهای متعددی را از طریق کارگاه‌های آموزشی که سالیانه برای زوجین برگزار می‌شود انجام داد و بر محور ازدواج آسان تمرکز کنیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از موانع و ترس‌هایی که برای جوانان در مسیر ازدواج ایجاد می‌شود همین هزینه‌های گزاف، تشریفات و یک سری بدعت‌های غلط هستند. امروزه جوانان به خاطر اینکه دیگران راضی باشند زیر بار بدهی‌های سنگینی می‌روند که یک جشن باشکوه برگزار کنند در صورتی که هزینه این جشن می‌تواند صرف زندگی زوجین شود و به طور قطع در خوشبختی آنها تأثیر بسیار بالایی خواهد داشت.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان ادامه داد: باید در این حوزه تمرکز و فرهنگ‌سازی کنیم که اکنون این فعالیت شروع شده و به طور قطع باید این راه را ادامه دهیم.

متقی‌فر با تاکید بر تداوم کارهای فرهنگی در طول سال برای مثمرثمر بودن اظهار کرد: در مسیر فرهنگ سازی ازدواج آسان، از طریق کارگاه‌های آموزشی، مراکز مشاوره، تبلیغات و ساخت برنامه‌های رسانه‌ای فعالیت‌های خود را در طول سال ادامه خواهیم داد، البته هر فرهنگی برای نهادینه شدن نیاز به زمان دارد.

برگزاری ۱۸۴ جشن وصال در کشور

وی تصریح کرد: هفته ازدواج امسال با یک تمرکز خوبی با حضور رئیس جمهور در جشن وصال تهران آغاز شد که در امتداد آن در ۱۵۰ شهر (۳۱ مرکز استان و ۱۱۹ شهرستان) و در مجموع ۱۸۴ جشن وصال در کل کشور برگزار شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با بیان اینکه شعار امسال هفته ازدواج «آسان و آسمانی» بود، خاطرنشان کرد: با همین شعار جشن‌های وصال با محوریت ازدواج آسان و حذف تشریفات در کل کشور برگزار شد و در کنار این جشن‌ها اتفاقاتی مثل رویدادهای آموزشی، مشاوره رایگان ازدواج و پیش از ازدواج و اکران بیلبوردهای شهری با موضوع ازدواج آسان را در سراسر کشور داشتیم که فقط در تهران ۳۰۰ بیلبورد تبلیغاتی در حوزه ازدواج با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران به نمایش درآمد.

متقی‌فر ادامه داد: در کنار همه این برنامه‌ها یک سری اتفاقاتی مثل اهدای جهیزیه و ارائه خدمات عروسی با تخفیف یا رایگان در سراسر کشور روی داد که از این بابت هم قدردان زحمات همه خیران و کسانی که در این حوزه نقش مؤثری دارند هستیم.

وی با قدردانی از استانداری‌ها بابت برگزاری ستادهای ساماندهی امور جوانان با موضوع ازدواج، اظهار داشت: امیدواریم با پیگیری محوریت «ازدواج آسان» بتوانیم با حذف تشریفات و سنت‌های غلط، در افزایش آمار ازدواج قدمی را برداریم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با اشاره به دستورات رئیس جمهور در مراسم جشن وصال تهران افزود: دستوراتی که رئیس جمهور صادر کردند برای جوانان یک هدیه بود که حتماً پیگیر اجرای این دستورات هستیم تا به ثمر بنشیند و عایدات و منافع آن به جوانان و تشکیل زندگی آنها برسد.


کد خبر 587485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.