بدون مطالبه‌گری تلاش برای جلوگیری از فساد بیهوده خواهد بود

مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری گفت: اگر مطالبه‌گری نباشد بدون شک تلاش برای جلوگیری از فساد بیهوده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مرتضی فیاضی امروز_ دوشنبه بیستم تیرماه_ در نشست با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: پیگیری ساخت دفتر خانه مطبوعات، تجهیز دفتر موقت خانه، برگزاری ۶۱ نشست خبری طی سال گذشته در محل خانه مطبوعات، صدور کارت شناسایی به عنوان ابتدایی‌ترین مرجع هویتی خبرنگاران، تشکیل صندوق مالی اصحاب رسانه، پیگیری معیشت خبرنگاران از جمله تسهیلات چهار درصدی در بانک سینا و سایر تسهیلات خرید کالا طی قرارداد با بانک مهر، پیگیری بیمه خبرنگاران و واکسیناسیون خبرنگاران در اوج بیماری کرونا به عنوان سومین استان در کشور از جمله اقدامات خانه مطبوعات بوده است.

وی افزود: خوشبختانه طی دو سال اخیر تعامل مؤثری با نهادهای دولتی شکل گرفته است. باید اعلام کنیم محور اصلی و خط مشی ما در خانه مطبوعات حفظ شأن، جایگاه و کرامت خبرنگاران است و به جرأت عرض می‌کنم خط قرمز ما حفظ حرمت خبرنگاران است.

مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری گفت: این رسانه‌ها هستند که باید پیشرو در هر اتفاقی در سطح جامعه باشند. هیچگاه بحث‌های سیاسی و سلایق شخصی خود را در خانه مطبوعات بروز نداده‌ایم، چراکه معتقدیم خانه مطبوعات یک نهاد صنفی غیردولتی-غیرانتفاعی و غیرسیاسی است.

فیاضی افزود: تعدادی از همکاران ما که افراد خوبی هم هستند اما به محض اینکه به مقام و جایگاهی رسیدند، تمام معیارهای اخلاقی را زیر پا گذاشتند.

وی ادامه داد: مسئولی ارشد در استان مطرح کرده که خبرنگاران در استان ما خروجی ندارند. باید در جواب این افراد گفت که مگر نه اینکه خبرنگاران در بحران کرونا پیش‌قدم بودند و در تهیه گزارش و خبر و اطلاع رسانی و شفاف‌سازی به مردم همراه و هم دوش مدافعان سلامت قلم فرسایی کردند؟ آیا اینها خروجی خبرنگاران در استان نیست؟

مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اثر این نگاه‌های سلبی چیست؟ اگر مطالبه‌گری نباشد بدون شک تلاش برای جلوگیری از فساد بیهوده خواهد بود. ما یک نهاد صنفی، رسمی و قانونی هستیم، ارتقا سطح کیفی خانه و منشور اخلاق رسانه همراه با حفظ اتحاد و انسجام، یک پدیده ضروری و اجتناب ناپذیر است.

فیاضی تصریح کرد: با توجه به تقارن آن با ایام عاشورای حسینی با روز خبرنگار از فروردین ماه امسال پیگیر برگزاری مراسم برای روز خبرنگار بوده‌ایم و به کرّات جلسات و مکاتبات و رایزنی‌های مختلفی با مسئولان ارشد استان داشتیم به دنبال برگزاری یک جشن در خور و در شأن برای قشر خبرنگار با خانواده‌های محترمشان بودیم.

وی ادامه داد: اما اراده‌ای برای برگزاری این برنامه وجود ندارد و متأسفانه علی‌رغم اینکه بودجه فرهنگی برای این امر همچون سنوات قبل تخصیص یافته است، فردی یا افرادی قصد دارند این مورد را لغو کنند که البته چنین هم شد! زیرا مقرر بود بیست‌وچهارم تیرماه بین عیدین قربان و غدیر این جشن برگزار شود اما عملاً زمان برنامه‌ریزی و هماهنگی برگزاری جشن از دست رفت.

مدیر خانه مطبوعات و خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از همه خبرنگاران و همکاران خواهشمندم خروجی و مطالبه گری خود را به صورت شفاف و گسترده رسانه‌ای کنند، چراکه بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر زحمات شما نباشد این لحظه‌ها ماندگار نمی‌شود و بدون شک این دوربین‌ها و قلم‌ها و دغدغه‌های شما بدون تهیه و تنظیم اخبار و بدون بازنشر آن یک چیز تثبیت نشده است.

فیاضی ادامه داد: بر اساس نص صریح قانون مطبوعات وظیفه رسانه اطلاع رسانی، شفاف‌سازی و مطالبه‌گری است. طرح و تبادل آرا و تضارب افکار و اندیشه‌ها میان قشر خبرنگار مهم‌ترین شاخصه در تقویت سواد رسانه‌ای و فضای نقد و مطالبه‌گری در استان است.

وی با انتقاد از وضعیت موجود و نگاه حاکمیتی خاص به خبرنگاران گفت: متأسفانه صنف خبرنگار را دولتی و سیاسی قلمداد می‌کنند و فکر می‌کنند با تغییر دولت باید مدیران‌خانه مطبوعات نیز تغییر کنند. از هیچ تلاشی برای حفظ کرامت و شأن خبرنگاران دریغ نکرده‌ایم و تقاضای ما از خبرنگار این است که مطالبه‌گری خود را با تمام توان و قدرت ادامه دهند.

کد خبر 587481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.