داروی موثر برای افراد بستری‌شده به دلیل کرونا

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که یک داروی آزمایشی که برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شود، ممکن است خطر مرگ‌ومیر بیماران کووید-۱۹ را کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داروی «سابیزابولین» که به صورت قرص مصرف می‌شود، مانع ساخت اتصال‌های مولکولی می‌شود که برای انتقال مواد از ناحیه‌ای از سلول به ناحیه دیگر است. این دارو در ابتدا برای مبارزه با سرطان از طریق قطع دسترسی بین سلول‌های تومور و جلوگیری از رشد سریع، ساخته شد.

گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری داروی سابیزابولین بر کاهش خطر مرگ‌ومیر بیماران مبتلا به کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. در این پژوهش ۱۳۴ نفر از داروی ذکر شده استفاده کردند و ۷۰ نفر نیز دارونما مصرف کردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان مرگ‌ومیر دو گروه پس از ۶۰ روز به شدت متفاوت بوده است، به طوری که بیش از ۴۵ درصد افراد گروه دارونما در مقایسه با حدود ۲۰ درصد افرادی که سابیزابولین مصرف می‌کردند، جان خود را از دست دادند. محققان به این نتیجه رسیدند که داروی سابیزابولین در کمک به بیماران مبتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بیشتر از داروهای مجاز قبلی مؤثر است.

به گفته محققان، این کارآزمایی شامل بیمارانی بود که برای درمان کووید و دریافت اکسیژن یا تهویه مکانیکی در بیمارستان بستری شده بودند. آن‌ها عوامل خطر دیگر مانند چاقی یا فشار خون بالا داشتند که در خطر بالای مرگ ناشی از این بیماری نقش داشت. به همین دلیل، آن‌ها از درمان‌های دیگر مانند استروئیدها نیز استفاده می‌کردند که گفته می‌شود خطر مرگ ناشی از کووید -۱۹ را تا یک سوم کاهش می‌دهد.

کد خبر 587474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.