علائم امیکرون که شب‌ها پدیدار می‌شود

متخصصان اعلام کرده‌اند که زیرسویه جدید امیکرون باعث بروز تعریق شبانه می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زیرسویه BA.5 امیکرون، گونه‌ای فرعی و مسری‌تر از این سویه است که باعث ایجاد نگرانی شده است، زیرا می‌تواند موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا را در سطح جهان ایجاد کند. با این وجود متخصصان بر این موضوع تاکید کرده‌اند که اگر افراد در برابر بیماری کووید -۱۹ واکسینه شده باشند و دوزهای تقویت‌کننده را نیز دریافت کرده باشند، درگیر نوع شدید بیماری نمی‌شوند.

متخصصان به تفاوت‌های این زیرسویه نسبت به سویه‌های قبلی اشاره کرده‌اند؛ این زیرسویه می‌تواند باعث ایجاد عفونت مجدد در عرض چند هفته شود. همچنین، زیرسویه BA.5 می‌تواند علائم جدیدی در میان افراد مبتلا ایجاد کند. یکی از علائم جدیدی که این زیرسویه ایجاد می‌کند، تعریق شبانه است.

زیرسویه BA.5 به همراه BA.4 باعث افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در تعدادی از کشورها از جمله در سراسر اروپا و استرالیا شده است، این زیرسویه به گونه غالب ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا تبدیل شده است. زیرسویه BA.5 ویروس کرونا یک ماه پس از شناسایی زیرسویه BA.4 در آفریقای جنوبی در ماه فوریه ۲۰۲۲ شناسایی شد.

دو زیرسویه BA.4 و BA.5 از زمان شناسایی به سرعت در جهان گسترش پیدا کرده‌اند؛ به طوری که طبق گزارش‌های ارائه شده، موارد ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ ناشی از این دو زیرسویه در بریتانیا تقریباً به ۲۰ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 587472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.