مدل مقرون‌به‌صرفه هدست واقعیت ترکیبی اپل چه زمانی معرفی می‌شود؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که مدل مقرون‌به‌صرفه هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه انتظار می‌رود اولین مدل هدست واقعیت ترکیبی اپل با قیمت سه هزار دلار عرضه شود، اما مینگ چی کو، افشاگر باسابقه محصولات اپل، در گزارش جدیدی اعلام کرده است که اپل در حال کار بر نسخه مقرون‌به‌صرفه‌تر این محصول است و آن را در سال ۲۰۲۵ میلادی وارد بازار خواهد کرد.

اپل بر نسل دوم هدست واقعیت ترکیبی خود کار می‌کند؛ در این مرحله احتمالاً نسل اول این محصول آماده تولید انبوه است. انتظار می‌رود نسل دوم هدست واقعیت افزوده اپل در دو مدل عرضه شود؛ مدل اول به سخت‌افزار قدرتمندتر مجهز خواهد شد و مدل دوم با قیمت ارزان‌تر در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. شرکت سازنده با ارائه نسخه ارزان‌تر این هدست تجربه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را در دسترس افراد بیشتری قرار خواهد داد، پیش از این نیز با ارائه مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر آیفون و آیپد، همین روند را در پیش گرفته است.

نسل اول هدست واقعیت ترکیبی اپل با بهره گرفتن از روشی نوآورانه از ترکیب سه نمایشگر ساخته شده است که دو پنل آن از نوع microLED و پنل سوم AMOLED است. این نمایشگرها از وضوح بالایی برخوردار هستند و تجربه‌ای فوق‌العاده از فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را ارائه خواهد شد. هدست واقعیت ترکیبی اپل از حسگرهای پیشرفته‌ای مانند دوربین‌های متعدد و اسکنر LiDAR برای تشخیص محیط و حتی حسگر تشخیص حرکت دست کاربران بهره خواهد برد.

مینگ چی کو اعلام کرده است که این محصول علاوه بر تشخیص حرکات دست از سیستم ردیابی چشم پیشرفته، تشخیص عنبیه، کنترل صدا، تشخیص پوست و تشخیص حالت چهره نیز بهره خواهد برد. در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش برود اولین نسل هدست اپل اوایل ژانویه ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد، عرضه رسمی آن نیز از نیمه اول سال آینده آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود که شرکت اپل تا سال ۲۰۲۶ حدود ۱۰ میلیون دستگاه هدست واقعیت ترکیبی وارد بازار خواهد کرد.

کد خبر 587466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.