از قتل پسر جوان با ضربه چاقو به گردن تا انتقام‌جویی مرگبار

قتل هولناک پسر جوان با ضربه چاقو به گردن، زورگیری با کلت، مرگ مرموز آرایشگر جوان، انتقام‌جویی مرگبار از دایی، پنج ساعت درگیری مسلحانه دو قاتل فراری با پلیس و بازداشت شرور خطرناک محله یافت آباد را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علی سلیمانی فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ، اظهار کرد: ساعت ۲۳:۳۵ خبری مبنی بر وقوع درگیری منجر به فوت در پارک دانشجوی شهر هشتگرد به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در محل حادثه مشخص شد که یک جوان ۲۰ ساله به علت اختلافات شخصی از سوی سه نفر مورد ضرب و جرح قرار گرفته که یکی از ضاربان با وارد آوردن ضربه چاقو به گردن این جوان از صحنه متواری و دو نفر دیگر مقتول را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه علی‌رغم تلاش کادر درمان این فرد جان خود را از دست داد، گفت: با تلاش و اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته از سوی مأموران پلیس آگاهی، قاتل و دو همدستش در کمتر از دو ساعت شناسایی و دستگیر شدند. تحقیقات تکمیلی بر روی این پرونده درحال انجام است و اندکی صبر می‌تواند از وقوع جنایات و حوادث تلخ این چنین پیشگیری کند.

زورگیری با کلت

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، اظهار کرد: خانم جوانی همراه پدر خود به کلانتری مراجعه و اعلام کرد، چندی قبل تلفن همراهش توسط فردی با تهدید سلاح گرم زورگیری شده و متعاقب آن سارق به وی تماس گرفته است و در خواست مبلغی وجه نقد به ازای انتشار نکردن محتویات داخل تلفن همراه کرده است.

وی افزود: مأموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی فرد مذکور را درحالی‌که مجدد قصد اخاذی از شاکی داشت را در خیابان شناسایی کردند، متهم که با خودروی ۲۰۶ قصد فرار را داشت با درایت و هوشمندی پلیس دستگیر شد. از این متهم ۲۰ ساله هنگام دستگیری یک قبضه کلت کمری ساچمه و یک قبضه چاقو بزرگ و اسپری اشک‌آور کشف شد که در زورگیری از آنها استفاده می‌کرد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: متهم به جرم خود مبنی بر زورگیری و اخاذی معترف شد و پلیس با تمام توان در مقابل این افراد شرور و زورگیر ایستاده است و این افراد را در کمترین زمان دستگیر و به مراجع قضائی معرفی می‌کند.

مرگ مرموز آرایشگر جوان

چندی قبل رسیدگی به پرونده مرگ مشکوک مرد جوانی در یک بیمارستان در دستور کار محمد وهابی، بازپرس شعبه دوم دادسرای امورجرائم جنایی قرار گرفت. تحقیقات اولیه حکایت از آن داشت، مرد ۲۷ ساله پس از مصرف مشروبات الکلی به همراه چهار نفر از دوستان خود در آرایشگاه خود در منطقه ولنجک، حالش بد شده و پس از انتقال به مرکز درمانی به کام مرگ فرو رفته است.

تیم جنایی پس از دریافت این اطلاعات، وارد عمل شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند که در ادامه مشخص شد، پسر جوان احتمالاً بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی متانول (صنعتی) فوت کرده است. پس از بررسی‌های گسترده، مرد جوانی که شب حادثه مشروب را خریداری کرده بود، به اتهام تسبیب قتل شبه عمد متوفی بازداشت شد و کارآگاهان پلیس آگاهی با دستور بازپرس پرونده تحقیقات را از سه مرد جوان دیگر که در بزم شبانه حضور داشتند، آغاز کردند.

تحقیقات ادامه داشت تا اینکه، ظهر روز دوشنبه بیستم تیرماه، افراد حاضر در آرایشگاه مردانه برای تحقیقات تکمیلی در شعبه دوم دادسرای امور جرایم جنایی حاضر شدند. تحقیقات درخصوص مرگ مشکوک مرد ۲۷ ساله توسط محمد وهابی، بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جرائم‌جنایی ادامه دارد و کارآگاهان پلیس آگاهی برای کشف ابعاد پنهان پرونده وارد عمل شده‌اند.

انتقام‌جویی مرگبار از دایی

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: دی‌ماه سال ۹۷ و درپی وقوع قتل مسلحانه مردی میانسال در شهر جالق شهرستان سراوان دستگیری قاتل در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت. در تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی قاتل که خواهرزاده مقتول بود شناسایی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه متهم برای فرار از قانون از شهرستان سراوان به مکانی نامعلوم گریخته بود تحقیقات پلیس برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری وی ادامه یافت تا اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی خود سرنخ‌هایی از محل اختفا قاتل در شهرستان دشتیاری به دست آوردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در نهایت با تلاش پلیس مخفیگاه قاتل فراری در یکی از روستاهای شهرستان دشتیاری شناسایی و متهم در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه پس از چهار سال فرار دستگیر شد. متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی شهرستان سراوان و در تحقیقات تخصصی پلیس به قتل دایی خود با انگیزه انتقام‌جویی اقرار کرد. متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

۵ ساعت درگیری مسلحانه ۲ قاتل فراری با پلیس

سردار سیدمحمد صالحی فرمانده انتظامی استان خوزستان، اظهار کرد: در راستای دستگیری شرور مسلح متواری که به علت جرایمی نظیر سرقت‌های مسلحانه، قتل‌های ارتکابی و تیراندازی‌های متعدد علیه اشخاص تحت تعقیب پلیس ماهشهر بود، با تلاش مأموران پلیس مخفیگاه متهم و همدست وی در شهرستان آبادان شناسایی شد.

وی با بیان اینکه پس از هماهنگی قضائی، گروهی از مأموران انتظامی شهرستان ماهشهر و آبادان، پلیس‌های تخصصی آگاهی، اطلاعات و یگان ویژه استان در عملیاتی ضربتی و کاملاً غافلگیرانه نسبت به دستگیری آنها اقدام کردند، افزود: حین عملیات دستگیری، متهمان به سمت مأموران تیراندازی کردند که پس از پنج ساعت درگیری مسلحانه با آتش متقابل سنگین و مقتدرانه پلیس، دو متهم زمین‌گیر و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح کلاشینکف، یک قبضه کلت کمری، تعداد پنج تیغه خشاب کلاشینکف و کلت و ۳۸ تیر جنگی کشف شد. متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شدند.

بازداشت شرور خطرناک محله یافت آباد

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، اظهار کرد: درپی وقوع شش مورد تخریب خودرو در محله یافت آباد توسط یک نفر اراذل و اوباش مأموران کلانتری ۱۵۱ یافت آباد بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد که یک نفر از اراذل و اوباش با استفاده از چوب و قمه اقدام به تخریب خودروهای پارک شده نموده و بلافاصله از محل متواری می‌شود و با حضور عوامل گشت و تیم عملیات کلانتری و رصدهای اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم شناسایی شد و دستگیری متهم در دستور کار تیم عملیات کلانتری قرار گرفت.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه این اراذل و اوباش ضمن خسارت به خودروهای شهروندان باعث ایجاد رعب و وحشت شده‌اند، تصریح کرد: بنابر حساسیت موضوع عوامل عملیات کلانتری ۱۵۱ با هماهنگ مقام قضائی در یک عملیات پلیسی پیچیده متهم ۲۸ را در کمتر از یک ساعت در مخفیگاه خود به صورت غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و پلیس با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امینت با قاطعیت برخورد خواهد کرد و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 587464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.