شهر لهستانی میزبان ستون‌های هوشمند سنجش آلودگی

مقامات لهستانی اعلام کردند که بازدیدکنندگان پارک سیلسیان شهر خوژوف که یکی از بزرگترین پارک‌های مرکز شهری در اروپا است، می‌توانند میزان کیفیت هوا را در عین سادگی به لطف دستگاه‌های جدید ستون‌مانند مشاهده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، منطقه سیلیزی لهستان میزبان ستون‌های حسگر تعیین‌کننده میزان آلودگی است که لازم نیست برای خوانش آن‌ها در پارک حضور پیدا کرد بلکه با دانلود برنامه‌ای هوشمند مخصوص نیز می‌توان به سادگی از میزان آلودگی هوا اطلاع پیدا کرد.

هر ستون حسگر، دارای یک چراغ در قسمت بالا است که وضعیت هوا را در مقیاس شش رنگ نشان می‌دهد. محدوده رنگ از سبز، نشان‌دهنده کیفیت هوای بسیار خوب (ذرات مضر بین صفر تا ۱۰) تا قرمز تیره برای کیفیت هوای بسیار بد (ذرات بیش از ۱۵۰) تغییر می‌کند. در این بین، رنگ سبز روشن نشان‌دهنده کیفیت خوب هوا است و رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز به ترتیب وضعیت هوای متوسط، نسبتاً متوسط و بد را نشان می‌دهد.

شهر لهستانی میزبان ستون‌های هوشمند سنجش آلودگی

در ۷۰ سال گذشته، پارک سیلسیان به منطقه‌ای با پوشش گیاهی متفاوت تبدیل شده است که به عنوان ریه‌های سبز نیز شناخته می‌شود. این مکان یکی از بزرگترین پارک‌های مرکز شهری در اروپا است که محیطی دلپذیر را برای ۱۰۰ هزار ساکن منطقه فراهم می‌کند.

محبوبیت سیلسیان از این واقعیت ناشی می‌شود که به غیر از مناطق سبز گسترده، میزبان مجموعه‌های ورزشی، باغ جانورشناسی، افلاک‌نما و پارک‌های تفریحی و قوم‌نگاری است. به طور معمول در یک سال، بیش از سه میلیون نفر از این پارک بازدید می‌کنند، بنابراین دستگاه‌های اندازه‌گیری جدید، پتانسیل زیادی برای بهبود سلامت و کیفیت زندگی ساکنان دارد.

کد خبر 587411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.