تفکیک وزارت صمت اقدام مناسبی در جهت تنظیم بازار است

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: جداسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام مناسبی برای تنظیم بازار در حوزه بازرگانی، تامین مایحتاج عمومی مردم و نیازهای کشور است.

حسین رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: وزارت صمت از بزرگترین وزارتخانه‌های دولت محسوب می‌شود زیرا حوزه‌های بازرگانی، صنعت و معدن در اختیار این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه در شرایط اقتصادی فعلی بحث واردات و صادرات عمده کشور در اختیار وزارت صمت است، ادامه داد: باید سیاست‌گذاری و مدیریت صحیح در حوزه صادرات، واردات و مدیریت دقیق و کارآمد صورت بگیرد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط کنونی اقتصاد کشور و حجم بالای کار وزارت صمت، مدیریت ورودی‌ها و خروجی‌ها حتی ارزهای تخصیصی در واردات و ورود ارز به کشور در حوزه صادرات در اختیار این وزارتخانه است.

وی خاطرنشان کرد: در یک دوره این وزارتخانه تجمیع و به عنوان وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت کرد اما کارایی مطلوبی نداشته زیرا به حدی این دستگاه عریض شده است که حتی اگر شخص وزیر در طول ماه بخواهد به امورات معاونان و رؤسای سازمان‌های زیرمجموعه رسیدگی کند و مسائل و مشکلات آن‌ها را بررسی کند، نمی‌تواند.

رجایی با بیان اینکه پیشنهاد تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل وزارت بازرگانی در دولت قبل نیز مطرح شد، اضافه کرد: این بحث مجدد در دولت سیزدهم مطرح شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت تفکیک و وزارت بازرگانی تشکیل شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کشور از ظرفیت معادن سرشار نتوانسته بهره‌برداری درستی داشته باشد، همچنین آن‌گونه که باید حوزه صنایع پشتیبانی نشدند و از طرفی در حوزه بازرگانی وضعیت بازار و صادرات و واردات نامطلوب است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری، ریل‌گذاری و تنظیم در حوزه وزارت صمت باید صورت بگیرد. معتقد هستم جداسازی این وزارتخانه کمک خوبی در جهت تنظیم بازار در حوزه بازرگانی، تأمین مایحتاج عمومی مردم و نیازهای کشور می‌کند و از طرفی تولید، اشتغال، کارآفرینی، ثروت‌افزایی و تولید ارزش افزوده برای کشور وجود یک وزارتخانه در حوزه صنعت و معدن که پیگیر امور باشد، نیاز ضروری است. از این رو با تشکیل وزارت بازرگانی و تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت موافق هستم.

کد خبر 587408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.