احتمال افت مجدد بیت کوین

بازار رمزارزها امروز نیز روند نزولی به خود گرفت و شاهد افت 4درصدی بیت‌کوین بودیم. این رمزارز با از دست دادن سطح ۲۱ هزار دلار به کانال حمایتی بعدی خود یعنی ۲۰ هزار دلار وارد شد. براساس تحلیل تکنیکال انجام شده پیش‌بینی از دست رفتن این سطح نیز در طی روزهای آینده وجود خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازار امروز رمزارزها اتریوم، بی‌ان‌بی و کاردانو به ترتیب افت ۳.۸، ۳.۰۸ و ۴.۴۱ درصدی را تجربه کردند، وضعیت کلی بازار نزولی بود و شاهد کاهش ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای بودیم، شاخص ترس و طمع نیز در محدوده ۲۲ واحد بود که نسبت به روزهای گذشته تغییری نداشت.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۰ هزار و ۴۵۶ دلار

تغییرات: افت ۳.۹۰ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۱۴۳ دلار

تغییرات: افت ۳.۸۲ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۲۹ دلار و ۳۸ سنت

تغییرات: افت ۳.۰۸ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۵۱ دلار

تغییرات: افت ۴.۴۱ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۱۹ دلار

تغییرات: افت ۵.۷۲ درصدی

سولانا (SOL): ۳۵ دلار و ۱۰ سنت

تغییرات: افت ۵.۹۷ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۶۵۲ دلار

تغییرات: افت ۴.۵۴ درصدی

پولکادات (DOT): شش دلار و ۷۶ سنت

تغییرات: افت ۴.۲۹ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۶۰ دلار

تغییرات: افت ۴.۱۲ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۸ دلار و ۲۹ سنت

تغییرات: افت ۶.۸۴ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

احتمال افت مجدد بیت کوین

حمایت: ۲۰ و ۱۸ هزار دلار

مقاومت: ۲۳ و ۲۶ هزار دلار

پیش‌بینی: بیت کوین با از دست دادن سطح ۲۱ هزار دلار مجدد وارد یک روند اصلاحی شده و به نزدیکی سطح حمایتی ۲۰ هزار دلار رسیده است، در صورتی که این سطح از دست برود احتمال افت مجدد تا محدوده ۱۸ هزار دلار وجود دارد.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست).

دامیننس

احتمال افت مجدد بیت کوین

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است).

ارزش کل بازار رمزارزها

احتمال افت مجدد بیت کوین

ارزش بازار حوزه دیفای

احتمال افت مجدد بیت کوین

شاخص ترس و طمع

احتمال افت مجدد بیت کوین

میزان اتر سپرده‌گذاری‌شده در قرارداد اتریوم دو از ۱۳ میلیون واحد عبور کرد

داده‌های پلتفرم تحلیل ارزهای دیجیتال گلسنود (Glassnode) نشان می‌دهند که بیش از ۱۳ میلیون اتر در قرارداد سپرده‌گذاری اتریوم ۲.۰ قفل شده‌اند. سهام‌گذاری اتریوم ۲.۰ در نوامبر ۲۰۲۰ و پس از رأی موافق اکثریت کاربران آغاز شد. پروتکل سهام‌گذاری غیرامانی لیدو (Lido) که برای شبکه‌های سولانا، اتریوم و سایر زنجیره‌ها طراحی شده است، بیشترین سهم میزان اتر سهام‌گذاری‌شده یعنی ۳۱.۸ درصد را از آن خود کرده است.

مردم اوکراین بیشترین نسبت مالکیت ارزهای دیجیتال در جهان را دارند

داده‌های جدیدترین مطالعات کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل نشان می‌دهد که شهروندان اوکراین بالاترین نسبت دارایی ارزهای دیجیتال را در بین کل کشورهای دنیا دارند. براساس این داده‌ها، نسبت افراد دارای ارز دیجیتال به جمعیت کل کشور در اوکراین به ۱۲.۷ درصد می‌رسد. در جایگاه‌های بعدی نیز به ترتیب کشورهای روسیه، ونزوئلا، سنگاپور و کنیا بیشترین درصد را به خود اختصاص داده‌اند. گفتنی است که کنیا با نسبت ۸.۵ درصد، جایگاه نخست در میان کشورهای آفریقا را دارد.

تحلیل‌گر باتجربه بازارهای مالی می‌گوید که بیت‌کوین با مشکلات مهمی مواجه شده است

جیم بیانکو (Jim Bianco)، تحلیلگر برجسته صنعت ارزهای دیجیتال، معتقد است که بیت کوین پس از اینکه نتوانست به‌عنوان ابزاری برای پوشش تورم عمل کند، با مشکلات مهمی مواجه شده است.

وی افزود: روند بیت کوین در شش ماه گذشته با روند معاملات آتی بازار «S&P ۵۰۰» هم بسته بوده است.

این تحلیل‌گر به سیاست‌های پولی بسیار آسان فدرال رزرو در گذشته انتقاد کرده و معتقد است که سرمایه‌گذاران بیت کوین امیدوارند که آمریکا به چاپ پول بیشتری روی بیاورد؛ زیرا دارایی‌های پرریسک از نرخ‌های بهره پایین و افزایش عرضه پول سود می‌کنند.

گرگ وال‌استریت آنلاین به‌خاطر ورشکستگی وویجر دیجیتال میلیون‌ها دلار از دست داده است

اسکات ملکر (Scott Melker) یوتیوبر مشهور آمریکایی که با لقب گرگ وال‌استریت آنلاین هم شناخته می‌شود، ادعا کرده که با سرمایه‌ای هفت رقمی در وویجر دیجیتال (Voyager Digital) سرمایه‌گذاری کرده است.

وی افزود: با وجود اینکه اغلب درمورد مدیریت ریسک صحبت می‌کند، از اینکه بیش از حد در وویجر سرمایه‌گذاری است، خجالت می‌کشد.

این یوتیوبر گفت: ملکر از اینکه شرکت وویجر دیجیتال را در معرض توجه افراد مختلف قرار داده، احساس پشیمانی می‌کند و فکر می‌کند که این بدتر از از دست دادن پول خودش است.

آمریکا در رتبه اول هش ریت بیت کوین و تعداد خودپردازهای ارزهای دیجیتال قرار دارد

پس از ممنوعیت ارزهای دیجیتال در چین و خارج شدن این کشور از صحنه رقابت، آمریکا از نظر هش ریت بیت کوین و میزان خودپردازهای ارزهای دیجیتال در مقام اول قرار گرفته است. پیش از آغاز ممنوعیت ارزهای دیجیتال در چین، این کشور بیش از ۵۰ درصد کل نرخ هش بیت کوین را در اختیار داشت، اما با خارج شدن چین از صحنه رقابت، آمریکا با در اختیار داشتن ۳۷.۸۴ درصد قدرت استخراج تا ماه ژانویه (دی)، در رتبه نخست قرار گرفته است. همچنین ۸۸ درصد کل خودپردازهای نصب‌شده ارزهای دیجیتال در آمریکا قرار دارند و این کشور از این نظر نیز در صدر جدول قرار گرفته است.

خزانه‌داری آمریکا چارچوبی برای ارزهای دیجیتال به بایدن تحویل داد

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه «چارچوب تعامل بین‌المللی درباره دارایی‌های دیجیتال» را منتشر کرد. این وزارتخانه مطرح کرده است که «یک چارچوب برای تعامل بین‌سازمانی با همتایان خارجی و در مجامع بین‌المللی برای تضمین توسعه دارایی‌های دیجیتال» به بایدن تحویل داده است. این چارچوب از آمریکا و متحدان خارجی این کشور می‌خواهد برای ایجاد استاندارهای بین‌المللی در قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال همکاری کنند.

ده‌ها پروژه ترا مهاجرت به پالیگان را آغاز کردند

رایان وایت، مدیرعامل پالیگان استودیوز (Polygon Studios)، در توییت اخیر خود اعلام کرد که بیش از ۴۸ پروژه شبکه ترا شامل اکوسیستم توکن‌های غیرمثلی وان پلنت (One Planet) و پروتکل بازی برای کسب درآمد دربی استارز اچ‌کیو (Derby Stars HQ)، بار توسعه‌ای خود را به شبکه پالیگان منتقل کرده‌اند. گفتنی است که در ۱۵ مه (۲۵ اردیبهشت) در بحبوحه بحرانی‌ترین مرحله سقوط ترا (LUNA)، مدیرعامل پالیگان استودیوز اعلام کرد که اکوسیستم پالیگان از مهاجرت پروتکل‌های ترا به پالیگان حمایت می‌کند.

تعداد آدرس‌های دارنده شیبا اینو اوج تاریخی جدیدی را به ثبت رساند

طبق داده‌های منتشر شده در توییت یکی از گردانندگان انجمن ارتش شیبا (SHIB Army) که در توئیتر با نام ShibBPP شناخته می‌شود، تعداد دارندگان شیبا اینو طی هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته و به اوج تاریخی جدیدی رسیده است. طبق این توییت، تعداد کل دارندگان این میم کوین اکنون به ۱,۱۹۶,۱۱۴ آدرس منحصر به فرد رسیده که بالاترین رقم در تاریخ این میم کوین است.

وب‌سایت یو تودی می‌گوید که با این حساب، در هفته گذشته تقریباً به صورت روزانه هزار کاربر جدید به جمع دارندگان شیبا اینو پیوسته‌اند. همچنین در توییت این کاربر آمده که عرضه در گردش شیبا معادل ۵۵۷,۶۲۰,۱۶۱,۱۰۹,۲۵۹ توکن است و تعداد ۳۲,۰۰۷,۵۹۵,۳۱۰,۳۵۱ واحد از این میم کوین نیز در پروژه‌های مختلف دیفای سهام‌گذاری شده است.

اتریوم کامودیتی نیست، اوراق بهادار است

مایکل سیلور، مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی معتقد است که به دلیل تغییرپذیری اتریوم، این ارز دیجیتال باید به‌عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته شود.

وی در واکنش به درباره سناتور سینتیا لومیس، برای تبدیل کردن اتریوم به یک کامودیتی یا کالای اقتصادی این اظهارات را مطرح کرد.

طبق لایحه جدید کنگره، هر توکن دیجیتالی که تمرکززدایی کافی و تمایز تا حدودی روشن داشته باشد؛ باید به‌عنوان کامودیتی در نظر گرفته شود و به جای کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، در صلاحیت نظارتی کمیسیون معاملات آتی کالایی آمریکا (CFTC) قرار گیرد.

مایکل سیلور معتقد است که نمی‌توان ویژگی‌های یک کامودیتی را تغییر داد و همچنین نمی‌تواند صادرکننده داشته باشد.

وی می‌گوید طلا که یک کامودیتی است را نمی‌توان بر اساس رأی‌گیری به فولاد با آلومینیوم تبدیل کرد.

مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی معتقد است شرایط برای اتر دقیقاً برعکس است و عرضه اولیه اتر، تیم مدیریت و هارد فورک آن ثابت می‌کند که می‌توان آن را به‌طور اساسی تغییر داد و به همین دلیل باید به‌عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته شود.

کاهش جهانی قیمت کارت‌های گرافیک به کمک استخراج‌کنندگان بیت کوین آمده است

کاهش بهای بیت کوین، باعث شد تا کل درآمد به دست آمده توسط ماینرها از کارمزد تراکنش‌ها و پاداش‌های استخراج در روز چهارم جولای (۱۳ تیر) به پایین‌ترین حد یک ساله خود، یعنی نزدیک به ۱۵ میلیون دلار برسد. با این حال، کاهش همزمان قیمت کارت‌های گرافیک (GPU) به ماینرها کمک می‌کند تا هزینه‌های عملیاتی خود را در میانه بازار نزولی کنونی، جبران کنند.

داده‌های کوین تلگراف نشان می‌دهد که پس از بحران کرونا و همزمان با ازسرگیری فعالیت‌های تولیدکنندگان کارت گرافیک در جهان، قیمت‌ها با کاهش قابل‌توجهی مواجه شده‌اند.

این گزارش می‌گوید که قیمت کارت‌های گرافیک تنها در ماه مه (اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد) به طور متوسط بیش از ۱۵ درصد کاهش یافته است، زیرا حجم عرضه بیش از تقاضای بازار است. علاوه بر این، افزایش قابل‌توجه عرضه باعث شده است که فروشندگان کارت‌های گرافیک و دکل‌های استخراج دست دوم نیز قیمت‌های گزاف خود را در بازارهای ثانویه پایین بیاورند.

قابلیت خرید توکن ADA در بزرگ‌ترین بازار شبکه کاردانو از طریق کارت‌بانکی فراهم شد

جِی‌پی‌جی استور (JPG Store)، بزرگ‌ترین بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT) کاردانو، از ادغام سرویس پرداختی مون پی (MoonPay) در پلتفرم خود خبر داد. با این راهکار جدید، کاربران می‌توانند به‌صورت مستقیم از طریق کارت‌بانکی، اَپل پی (ApplePay) و یا گوگل پی (GooglePay) توکن بومی شبکه کاردانو را خریداری کنند. در نتیجه، سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون ترک بازار، توکن‌های غیرمثلی ایجادشده روی جی‌پی‌جی استور در شبکه کاردانو را تهیه کنند.

تعداد کیف پول‌های غیر صفر اتریوم به اوج تاریخی جدیدی رسید

همزمان با تلاش اتریوم برای بازیابی سطوح قیمتی از دست رفته خود، شاخص‌های درون‌زنجیره‌ای آن در حال پیشرفت و بهبود است. بر اساس جدیدترین گزارش گلسنود، تعداد کیف پول‌های غیر صفر (Non-Zero) اتریوم، یعنی آدرس‌هایی که حداقل مقداری اتریوم ذخیره دارند، رکورد تاریخی جدیدی را به ثبت رسانده و از ۸۳ میلیون کیف پول فراتر رفته است.

در حال حاضر تعداد کیف پول‌های غیر صفر اتریوم به ۸۳,۶۶۲,۴۷۰ آدرس منحصر به فرد رسیده است. گفتنی است که در این شاخص، علاوه بر کیف پول‌های سرمایه‌گذاران خرد، کیف پول‌هایی که به طور خودکار در حوزه دیفای (DeFi) ایجاد می‌شوند نیز حساب شده است.

اسبربنک روسیه نخستین تراکنش دارایی‌های مالی دیجیتال در پلتفرم اختصاصی خود را انجام داد

اسبربنک (Sberbank)، بزرگ‌ترین بانک روسیه که اکثریت آن متعلق به دولت این کشور است، اولین تراکنش دارایی مالی دیجیتال را در پلتفرم مبتنی بر بلاک چین خود انجام داده است. اسبربنک امروز با اعلام این خبر گفت که پلتفرم بلاک چین مبتنی بر قرارداد هوشمند خود را راه‌اندازی کرده و اولین تراکنش را با شرکت تابعه خود، اسبرفکتورینگ (SberFactoring) انجام داده است.

این تراکنش یک میلیارد روبل (معادل ۱۵ میلیون دلار) ارزش داشته است و با سررسیدی سه ماهه انجام شده است. بزرگ‌ترین بانک روسیه می‌گوید که این پلتفرم با توجه به سرعت و مزایای دیگر، آینده خوبی در پیش دارد.

آناتولی پوپوف، نایب‌رئیس هیئت مدیره اسبربنک در این باره گفت: «راه‌اندازی این پلتفرم و کسب موقعیت اپراتور، نتیجه کار گروهی بسیاری از بخش‌های بانک ما در همکاری نزدیک با بانک مرکزی روسیه است.»

نقشه بازار

احتمال افت مجدد بیت کوین

کد خبر 587405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.